Applen toimitusjohtaja Tim Cook on reagoinut julkisuudessa eilen jo toistamiseen olleisiin tutkimusyhtiö IDC:n lukuihin, joiden mukaan Apple Watchin toimitukset romahtivat 71,6 prosenttia heinä-syyskuussa vuotta aiemmasta vain 1,1 miljoonaan kelloon.
Cook totesi uutistoimisto Reutersille lähettämässään sähköpostissa Apple Watchin myynnin kuluttajille yltäneen ennätykseensä ensimmäisen jouluostosviikon aikana ja tulevasta neljänneksestä olevan tulossa tuotteen historian toistaiseksi paras.
Cook viittasi kommenteissaan erityisesti myyntiin loppuasiakkaille, ei Applen toimituksiin jälleenmyyjille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Meidän datamme osoittaa Apple Watchilla menevän erinomaisesti ja siitä olevan tulossa yksi suosituimmista joululahjoista tänä vuonna”, kirjoitti Cook sähköpostissaan.
Joulumyynti on tyypillisesti älykelloille erittäin tärkeä, sillä edullisempana ja täydentävänä laitteena niiden myynnissä lahjaksi antamisen merkitys on esimerkiksi älypuhelinmyyntiä huomattavasti merkittävämpi.
Apple ei ole ikinä antanut Watchin myynnistä yksityiskohtaisia lukuja eikä Cook tehnyt näin nytkään. Lisäksi Applen julkaisemissa taloudellisissa katsauksissa Apple Watch kuuluu ryhmään ”muut tuotteet”, jolle ilmoitetaan vain liikevaihto yhtenä kokonaisuutena.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uusien Apple Watch Series 2 -kellojen myynti alkoi 16. syyskuuta ja Watch Nike+:n osalta vasta 28. lokakuuta. Myös uusien mallien odotus varmasti painoi toimituslukuja menneellä kolmannella neljänneksellä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »