Suomalaisen, nykyisin kiinalaisen Tencentin pääosin omistaman peliyhtiön Supercellin liikevaihto laski viime vuonna edellisvuodesta.
Supercellin liikevaihto supistui 2 100 miljoonasta eurosta 1 806 miljoonaan euroon. Myös tulos laski: käyttökate eli ennen voitto ennen rahoituseriä, veroja, poistoja ja arvonalentumisia painui 917 miljoonasta eurosta 729 miljoonaan euroon. Käyttökatetta syntyi edelleen yli 40 prosenttia liikevaihdosta.
Supercell ei julkaissut viime vuonna ainuttakaan uutta peliä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Supercell vähensi viime vuonna markkinointikulujaan 300 miljoonasta eurosta vuonna 2016 viime vuoden 216 miljoonaan euroon. Vuonna 2015 Supercell käytti markkinointiin vielä 450 miljoonaa euroa.
Supercellillä on markkinoilla neljä peliä, joista vuonna 2012 julkaistut Clash of Clans ja Hay Day ovat jo yli viisivuotiaita. Boom Beach julkaistiin vuonna 2014 ja Clash Royale vuonna 2016. Vanhojen pelien vetovoima on pikku hiljaa alkanut hiipua.
Supercell on testannut jo viime kesästä lähtien julkisesti joukon jatkoksi uutta Brawl Stars -peliä, joka on saatavilla jo myös Suomessa, mutta jota ei ole vieläkään julkaistu laajasti ympäri maailman.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Supercell on omien pelien lisäksi tehnyt viime vuosien aikana myös muutamia sijoituksia muihin peliyhtiöihin, kuten esimerkiksi enemmistöön suomalaisesta Frogmindista.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »