Xiaomi paljasti eilen suurten ylisanojen saattelemana uudet Mi Note ja Mi Note Pro -puhelimensa. Julkistuksen jälkimainingeissa BBC haastatteli Xiaomin kansainvälistymistä johtavaa Hugo Barraa. Barra avasi lyhyesti muun muassa yhtiön laajentumissuunnitelmia ja mielipiteitä Xiaomin vertailusta Appleen.
Barran mukaan tulee kulumaan vielä ”muutama vuosi”, ennen kuin räjähtävästi kasvanut Xiaomi tuo laitteensa Euroopan tai Yhdysvaltojen markkinoille. Syyksi hän antaa kyseisten markkinoiden tiukkaakin tiukemman kilpailun. Lisäksi Barra arvelee, että Xiaomin valitsema toimintamalli on tehokkaampi kehittyvillä markkinoilla.
Apple-vertaukseen ja vihjauksiin kopioinnista Barra kommentoi sanomalla, että Xiaomi on tehnyt paljon mielenkiintoisia ja omaperäisiä asioita. ”Meitä on kopioitu enemmän kuin lähes mitään muuta kiinalaista yhtiötä”, toteaa Barra viitaten muun muassa yhtiön liiketoimintamalliin ja markkinointitapoihin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Yhtiön toiminnan tehokkuutta Barra selittää kiinalaisella työkulttuurilla. Tavalliset työtunnit yhtiössä venyvät jopa iltakymmeneen asti, minkä lisäksi 80 prosenttia toimiston väestä saattaa löytyä työnsä parista vielä yhdeltätoista illalla. ”Usein työntekijät kokevat tehtävänsä niin tärkeäksi, että haluavat kuluttaa sen parissa ylimääräistä aikaa.”
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »