Snapchatin oheen esiteltyjä Spectacles-aurinkolaseja on myyty noin 150 000 kappaletta, on Snapin perustaja ja toimitusjohtajana toimiva Evan Spiegel kertonut Vanity Fairin järjestämässä tapahtumassa. Asiasta uutisoi CNBC.
Vuosi sitten syksyllä ensimmäisillä markkinoilla myyntiin tulleet Spectacles-lasit mahdollistavat videokuvaamisen 10 sekunnin pätkissä. Videot siirtyvät automaattisesti älypuhelimeen Snapchat-sovellukseen, josta ne ovat jaettavissa.
Spectacles-laseja on myyty Snapbot-automaateista sekä Snapin omasta verkkokaupasta. Myynti laajeni Eurooppaan tämän kesän alussa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Spiegelin mukaan Spectacles-myynti on ylittänyt Snapin omat odotukset. ”Olemme myyneet yli 150 000 kappaletta. ”Tavoitteemme oli, että jos pystymme myymään 100 000, niin ainakin sitten ihmiset kokeilevat uutta tapaa tehdä muistoja.”
Spiegel vertasi Spectacles-lasien ensimmäisen vuoden 150 000 kappaleen myyntiä Applen iPodin ensimmäisen vuoden myyntiin, joka oli aikanaan 143 000 kappaletta. Sittemmin iPodeja on myyty yli 300 miljoonaa kappaletta, joten samassa vauhdissa pysymiseen tulevaisuudessa vaaditaan Spectacles-laseilta erittäin, erittäin paljon.
Spiegel ei paljastanut, mitä lasien tulevaisuudessa siintää, paitsi tulossa olevan ”monia asioita”. Aiemmin Snapin on spekuloitu kehittävän myös näytöllä varustettuja laseja, kun nykyiset lasit toimivat ainoastaan kamerana.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »