Google on virallisesti esitellyt uuden yrityskäyttöön tarkoitetun version Google Glass -älylaseistaan.
Alun perin Google kehitti Glass-laseja kuluttajakäyttöön, mutta idea ei ottanut tuulta alleen. Vuonna 2015 laajemmat pyrkimykset hylättiin toistaiseksi, mutta Google jatkoi aiemman Explorer Editionin jatkoksi Enterprise Edition -yritysversion kehittämistä laseistaan.
Uusi versio Google Glassista onkin jo ollut testikäytössä eri yrityksissä jo pitkään, mutta vasta nyt Googlen emoyhtiö Alphabet on sen täysin julkistanut. Myynnin pitäisi tämän myötä laajentua, kun tähän asti yritysversiotakin myyty vasta koeluontoisesti joitakin satoja kappaleita.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Teknisesti uusi yritysversio Glassista sisältää lukuisia parannuksia alkuperäiseen verrattuna. Kamera on tarkempi, 8 megapikseliä 5 megapikselin sijaan, akunkesto pidentynyt 8 tuntiin, Wi-Fi-yhteys ja suoritin nopeampia sekä mukana on uusi punainen valo, joka palaa videota kuvattaessa. Lisäksi älyn ja näytön sisältävä Glass Pod voidaan nyt kiinnittää useisiin erilaisiin lasimalleihin, kuten silmä- ja turvalaseihin.
Wired pääsi myös tutustumaan Glassin uuden version käyttöön yrityksissä. Glassin yritysasiakkaisiin lukeutuvat muun muassa monialainen teollisuusyhtiö GE, lentokonevalmistaja Boeing, kuljetusyritys DHL ja traktorivalmistaja AGCO. Näistä AGCO on onnistunut Glassin avulla laskemaan tuotantoaikoja jopa 25 prosentilla ja DHL on parantanut toimitusketjunsa tehokkuutta 15 prosentilla.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »