Applen syksyllä esittelemät isommat iPhone-mallit merkitsivät myös isompia myyntejä Applelle. Tämä käy ilmi Kantar Worldpanelin julkaisemasta raportista, joka vertaili älypuhelimien myyntilukuja marraskuun lopussa päättyneellä kolmen kuukauden jaksolla vuosina 2013 ja 2014. Vain Japania lukuunottamatta Applen iOS-käyttöjärjestelmän osuus kasvoi kaikissa Kantarin tarkastelemassa yhdeksässä maassa.
Kantar Worldpanelin tilastoissa seurattiin myytyjen älypuhelimien käyttöjärjestelmien osuuksia Australiassa, Japanissa, Kiinassa, Yhdysvalloissa ja viidessä Euroopan maassa, eli Espanjassa, Iso-Britanniassa, Italiassa, Ranskassa ja Saksassa. Kaikilla alueilla Android säilytti edelleen varsin ison osuuden markkinoista, mutta Yhdysvalloissa iOS nousi jo lähes tasoihin, kun Androidin osuus putosi 50,4 prosentista 48,4 prosenttiin ja samalla iOS nousi 43,1 prosentista 47,4 prosenttiin. Windows Phonen osuus Yhdysvalloissa putosi 4,6 prosentista 3,0 prosenttiin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Euroopassa Androidin osuus putosi 3,2 prosenttiyksikköä 66,8 prosenttiin ja iOS:n osuus nousi 6,3 prosenttiyksiköllä 23,8 prosenttiin. Kaikkin hurjimmin iOS:n osuus nousi Iso-Britanniassa, jossa se nousi 12,2 prosenttiyksiköllä 42,5 prosenttiin, samalla kun Windows Phonen osuus putosi 10,6 prosentista 7,0 prosenttiin. Kiinassa Androidin osuus on varsin merkittävä, nousten 1,8 prosenttiyksiköllä peräti 80,4 prosenttiin. Samalla iOS nosti osuuttaan 17,0 prosentista 18,1 prosenttiin ja Windows Phone putosi 4,6 prosentista 3,0 prosenttiin. Vain Japanissa iOS:n osuus laski, 69,1 prosentista 53,8 prosenttiin, mihin syynä on vuonna 2013 uuden operaattoriyhteistyön aikaansaama valtava myyntiaalto iPhone 5S:n julkaisun jälkeen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »