”Striimaus” tuntuu saaneen vahvan otteen suomalaisista. Samsungin tilaaman Techonomic Index -kuluttajatutkimuksen mukaan mediasisällön suoratoisto on lataamista suositumpaa. Jopa 72 prosenttia suomalaisista katsoo televisio-ohjelmia suoratoistettuna. Musiikkia taas suoratoistaa 66 prosenttia suomalaisista. Lisäksi kotimaassa kulutetaan tutkimuksen mukaan suoratoistosisältöä selkeästi Ruotsia enemmän.
Tutkimus paljastaa, että suoratoistettua audiovisuaalista sisältöä kuluttaa viikoittain 45 prosenttia suomalaisista. Lähes puolet suomalaisista 18–24 -vuotiaista viihtyy enemmän kuin tunnin päivässä suoratoistetun TV- ja videosisällön parissa. Suoratoistettua musiikkia taas ilmoitti kuluttavansa viikoittain noin 40 prosenttia suomalaisista.
Suosituinta suoratoisto onkin nuorten aikuisten parissa. Tästä huolimatta yli 55–vuotiaistakin noin viidennes hyödyntää suoratoistoa jollain tavalla viikoittain.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Ruotsissakin suoratoisto on jo varsin suosittua, mutta luvut jäävät silti jälkeen Suomen vastaavista. Ruotsissa TV- ja videosisältöä katsoo suoratoistettuna 61 prosenttia väestöstä, kun Suomessa vastaava luku on 72 prosenttia. 59 prosenttia ruotsalaisista taas kuuntelee musiikkia suoratoistettuna, kun Suomessa vastaavia kuluttajia on 66 prosenttia väestöstä.
Tutkimusyhtiö Ipsos Morin tuottamaan Techonomic Index -tutkimukseen vastasi tuhat 18–65 -vuotiasta suomalaista ja neljätuhatta pohjoismaalaista kuluttajaa. Haastattelut tehtiin vuoden 2014 huhtikuussa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »