”Striimaus” tuntuu saaneen vahvan otteen suomalaisista. Samsungin tilaaman Techonomic Index -kuluttajatutkimuksen mukaan mediasisällön suoratoisto on lataamista suositumpaa. Jopa 72 prosenttia suomalaisista katsoo televisio-ohjelmia suoratoistettuna. Musiikkia taas suoratoistaa 66 prosenttia suomalaisista. Lisäksi kotimaassa kulutetaan tutkimuksen mukaan suoratoistosisältöä selkeästi Ruotsia enemmän.
Tutkimus paljastaa, että suoratoistettua audiovisuaalista sisältöä kuluttaa viikoittain 45 prosenttia suomalaisista. Lähes puolet suomalaisista 18–24 -vuotiaista viihtyy enemmän kuin tunnin päivässä suoratoistetun TV- ja videosisällön parissa. Suoratoistettua musiikkia taas ilmoitti kuluttavansa viikoittain noin 40 prosenttia suomalaisista.
Suosituinta suoratoisto onkin nuorten aikuisten parissa. Tästä huolimatta yli 55–vuotiaistakin noin viidennes hyödyntää suoratoistoa jollain tavalla viikoittain.
Ruotsissakin suoratoisto on jo varsin suosittua, mutta luvut jäävät silti jälkeen Suomen vastaavista. Ruotsissa TV- ja videosisältöä katsoo suoratoistettuna 61 prosenttia väestöstä, kun Suomessa vastaava luku on 72 prosenttia. 59 prosenttia ruotsalaisista taas kuuntelee musiikkia suoratoistettuna, kun Suomessa vastaavia kuluttajia on 66 prosenttia väestöstä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tutkimusyhtiö Ipsos Morin tuottamaan Techonomic Index -tutkimukseen vastasi tuhat 18–65 -vuotiasta suomalaista ja neljätuhatta pohjoismaalaista kuluttajaa. Haastattelut tehtiin vuoden 2014 huhtikuussa.
Mainos: Jätä tästä yhteydenottopyyntö DNA:lle ja voit voittaa iPhone 12 Pro Maxin!
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »