Facebook muuttuu hienoisesti parillakin uudella ominaisuudella. Pääasiassa suurimmat muutokset ovat automaattiset videomainokset ja sekä viesteihin lisättävät tarrat. Verkkosivusto AllFacebook on uutisoinut uusista tarroista, joihin kuuluu muun muassa en tykkää -tarra. Taasen videomainoksten tulosta huomisesta alkaen uutisoi Wall Street Journal.
Automaattisesti toistuvat videomainokset siis rantautuvat nyt myös Facebookiin. Aiemmin monissa sovelluksissa eri alustoilla on jo ollut käytössä automaattisia videomainoksia ja Facebook haluaa nyt päästä osaksi suurta videomainosten markkinaa. Wall Street Journalin mukaan videomainokset tuottavat rahaa yli 66 miljardia dollaria vuodessa. Lisäksi laskuun täytyy ottaa mukaan myös TV:ssä näytettävät mainokset.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Alkuun videomainokset saapuvat Facebookissa vain pienelle osalle käyttäjistä. Mainokset käynnistyvät automaattisesti, kun niiden kohdalle menee sisältövirrassa. Onneksi videot käynnistyvät sentään ilman ääniä ja rullaamalla eteenpäin niistä pääsee eroon. Jos mainoksen haluaa katsoa äänien kanssa, sitä pitää painaa.
Facebook kertoo, että mainokset latautuvat mobiililaitteilla vain Wi-Fi-verkossa, joten mobiilitiedonsiirtoon siitä ei aiheudu kuluja. Täältä on nähtävissä, kuinka mainokset tulevat toimimaan älypuhelimella. Yhtiön mukaan videomainokset ovat normaaleja mainoksia suositumpia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi En tykkää -tarra on saapunut monien muiden eri tarrojen ohella. Kuitenkaan se ei tule vielä saapumaan yleisesti koko palveluun, vaan se löytyy ainoastaan Facebook Messengeristä. Uusista tarroista löytyy myös tykkää -tarra sekä esimerkiksi tarra, joka pyytää soittamaan.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »