Mobiililaitteiden osuus internet-käytössä on kasvanut jatkuvasti ja esimerkiksi suuret mediat ovat keskittyneet paljon mobiilialustoihin. Google tuo hakukoneeseen medioille uuden tavan tehdä uutisia tai esitellä erilaisia tarinoita. Yhtiö kertoo Google AMP Stories -ominaisuudesta kehittäjäblogissaan.
Google AMP Storiesin idea on tuttu esimerkiksi Instagramista ja Snapchatista. Eri verkkosivustot voivat siis tehdä niin sanottuja tarinoita, joissa uutisia voi kertoa kuvien ja interaktiivisen sisällön kautta. AMP Stories -tarinat tulevat toimimaan niin mobiililaitteilla kuin tietokoneilla, mutta Googlen esittelyvideon perusteella kuvasuhde tulee olemaan optimoitu puhelimille.
Uuden ominaisuuden julkaisuvaiheessa AMP Stories -sisältöä esimerkiksi isoilta yhdysvaltalaisilta mediataloilta. Google on tehnyt yhteistyötä muun muassa CNN:n, Mashablen ja The Washington Postin kanssa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
AMP Stories -tarinoiden tekeminen on Googlen mukaan niin helppoa kuin se on vain mahdollista. Valmiina olevaa formaattia voi kuitenkin muokata paljon. Tarinaan tulee automaattisesti tietyt käyttöliittymäpainikkeet sekä omat painikkeet jakamiseen ja seuraamiseen.
Google AMP Stories on vielä varhaisessa kehitysvaiheessa, joten laajasti tarinoita ei vielä näe. Esimerkiksi Suomessa ominaisuus ei ole vielä käytettävissä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »