Apple vei kolmannella vuosineljänneksellä heinä-syyskuussa 32 prosenttia älypuhelinmyynnin liikevaihdosta.
Korealainen uutistoimisto Yonhap uutisoi tutkimusyhtiö Strategy Analyticsin tilastoista, joiden mukaan Samsung onnistui kolmannella neljänneksellä kaventamaan Applen etumatkaa liikevaihdolla mitatussa markkinaosuudessa. Samsungin osuus älypuhelinmyynnin liikevaihdosta oli 23,1 prosenttia. Jos markkinaosuutta mitataan kappaleissa, kääntyvät asemat toisinpäin: Samsung on suurin älypuhelinten toimittaja 21,2 prosentin osuudella laitteista Applen yltäessä 11,4 prosenttiin.
Applen uutuuksista iPhone 8 ja iPhone 8 Plus ehtivät myyntiin jo syyskuussa, mutta uuden eniten huomiota keränneen iPhone X -huippumallin myynti käynnistyi vasta 3. marraskuuta. Näin sen vaikutus näkyy vasta loppuvuoden luvuissa, joissa Applen odotetaan jälleen repivän enemmän eroa Samsungiin ja kaikkiin muihin. iPhone-myynti on perinteisesti muita valmistajia huomattavasti syklisempää, sillä uusien tuotteiden lanseerauksella on kapeammassa mallistossa merkittävämpi vaikutus.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Alan liikevoitosta Strategy Analytics arvioi Applen osuudeksi 69,9 prosenttia ja Samsungille 21,8 prosenttia.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »