OnePlus on kiinalainen laitevalmistaja, joka on tunnettu pääasiassa teknisesti kyvykkäistä älypuhelimista. Nähtävästi yhtiö harkitsi kuitenkin viime vuonna valikoiman laajentamista puettaviin laitteisiin, mutta päätyi lopulta heittämään valmiin designinsa roskakoriin.
Pete Lau, OnePlussan perustaja ja toimitusjohtaja, avaa Wall Street Journalin haastattelussa yhtiön kohtaamia haasteita Kiinan markkinoilla. Euroopassa ja yhdysvalloissa OnePlus on jo tunnettu brändi, mutta kotikunnillaan yhtiö on edelleen verrattain pieni peluri lukemattomien muiden brändien joukossa. ”Kyseessä on todella julma markkina”, Lau tiivistää.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Xiaomin kaltaisten menestystarinoiden vanavedessä Kiinan markkinoille on syöksynyt useita uusia toimijoita, mikä on kyllästänyt markkinat älypuhelimilla. Kilpailu on siis kovempaa kuin koskaan, vaikka myynnin kasvuvauhti on hidastunut lähivuosina huomattavasti.
Selvitäkseen näissä olosuhteissa OnePlus on joutunut harkitsemaan tarkkaan laitevalikoimaansa. Laun mukaan yhtiö kehitti viime vuonna älykellon, mutta päätti lopulta olla julkaisematta sitä. ”Teimme suunnitelman valmiiksi, mutta päätimme tästä huolimatta hylätä laitteen”, Lau kertoo. ”Meidän täytyy pysyä keskittyneinä.”
Näiden valintojen seurauksena OnePlus on pitäytynyt huippupuhelimissa. Tähän päivään mennessä yhtiöltä on nähty kaksi varsinaista lippulaivamallia sekä hieman halvempi ja vaatimattomampi OnePlus X. Jatkoa näille laitteille saadaan vielä kesäkuun aikana, kun OnePlus esittelee uuden OnePlus 3 -älypuhelimensa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »