Jolla on lähettänyt sähköpostitse pahoittelunsa sen puhelimen suomalaisille ennakkovaraajille, jotka eivät ole vielä saaneet tarkempaa tietoa tilaamansa Jollan toimituksesta.
DNA aloitti eilen Jolla-puhelinten myynnin DNA Kaupoista kaikille halukkaille ostajille, vaikka osa Jollan touko-heinäkuun ja syys-lokakuun ennakkomyyntikampanjoissa varanneista ei ollutkaan vielä saanut puhelintaan. Tämä suututti osan Jolla-ennakkotilaajista, kuten eilen kerroimme.
Jollan mukaan tilanteeseen ajauduttiin teknisten ongelmien vuoksi. ”Meillä on ollut ennalta-arvaamattomia teknisiä ongelmia toimitusprosessissa.Palvellaksemme ennakkotilaajia siirsimme yhteistyössä DNA Kaupan kanssa myynninaloituspäivämäärää myöhemmäksi useaan kertaan, jotta Jollan ennakkotilaajien olisi mahdollista saada toimituksensa ennen DNA Kaupan toimitusten alkamista. Teknisten haasteiden edessä tämäkään toimenpide ei ollut riittävä ja pieni osa ennakkotilaajista saa Jollansa vasta DNA Kaupan aloitettua rajoitetun myyntierän myynnin”, Jolla kertoo varaajille lähetetyssä sähköpostissa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Jolla on puhunut paljon yhteisön rakentamisesta ja tuotteen yhdessä luomisesta (co-creation) asiakkaidenkin kanssa, mihin nähden Jollan kompastelu sitä ensimmäisenä tukemassa olleiden tilaajien puhelinten toimitusten osalta on herättänyt erityistä pettymystä.
Osittain tilannetta on pahentanut Jollan viestintä – tietoa asioista ei ole kerrottu ulos riittävän aikaisin ja tiedotus on ontunut yksityiskohdissa. ”Olemme keskittäneet voimamme tuotteen valmistamiseen ja samalla unohtaneet jatkuvan asiakasviestinnän äärimmäisen tärkeyden. Otamme tästä opiksemme ja lupaamme selkeämpää viestintää tulevaisuudessa. Ennakkovaraajana olet tukenut meitä alusta saakka. Ilman teitä emme olisi näin pitkällä!” Jolla pahoittelee. ”Ennakkovaraajana olet tukenut meitä alusta saakka ja ilman sinua emme olisi näin pitkällä. Olemme erittäin pahoillamme lähetysten myöhästymisistä ja haluamme esittää tästä vilpittömän anteeksipyyntömme.”
Tilanne on kuitenkin siltä kannalta hyvä, että kaikkien maksaneiden ennakkotilaajienkin pitäisi saada puhelimensa vielä ennen joulua. ”Mikäli olet maksanut kokonaisuudessaan ennakkotilauksesi, Jollasi toimitetaan sinulle jouluksi”, Jolla toteaa. Läpi tämän vuoden Jolla lupasi puhelimensa toimituksia täksi vuodeksi, ja tämän lupauksen Jolla lopulta lunasti ja ensimmäisten ostajien osalta ylittikin ihan mukavasti puhelimen myynnin lähdettyä käyntiin jo 27. marraskuuta järjestetystä lanseeraustilaisuudesta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Jollan mukaan kaikki tänne toimitettavat ennakkotilaus-Jollat ovat jo saapuneet Suomeen ja nyt kyse on niiden viimeistelystä ja toimitusten hoitamisesta. ”Kaikki Jollat ovat Suomessa ja lähetämme niitä joka päivä. Työskentelemme vuorokauden ympäri, jotta kaikki ennakkotilaukset saadaan toimitettua mahdollisimman pian”. Jollan puhelin valmistetaan Kiinassa, mutta Suomessa on tehty puhelimiin esimerkiksi viimeisiä ohjelmistoasennuksia.
Jollan ensimmäiset ostajat vaikuttaisivat suhtautuneen puhelimeensa innokkaasti ja positiivisesti, vaikka osittain puhelimen Sailfish-käyttöjärjestelmässä on vielä havaittavissa tiettyä keskeneräisyyttä ja keskeisiä puuttuvia toimintoja on pitkä liuta, kuten aiemmin tällä viikolla julkaisemassa Jolla-arvostelussammekin totesimme.
Mainos: Yli 1 500 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »