Suomalainen Supercell testaa parhaillaan uutta Boom Beach -nimistä peliä. Peli on julkaistu hiljaisesti Kanadan iOS-laitteiden App Storessa ja sen asentaminen vaatii kanadalaisen Apple ID:n.
Pelikehittäjät testaavat pelejään usein ennen kunnon julkaisua tietyillä valituilla markkinoilla, joita usein ovat esimerkiksi juuri englanninkieliset pienemmät markkinat, kuten Kanada tai Uusi-Seelanti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Boom Beachia kuvaillaan käytännössä uudelleenkuvitetuksi versioksi Supercellin Clash of Clans -pelistä. Kyseessä on vastaava strategiapeli, jossa myös johdetaan kylää, tehdään hyökkäyksiä ja suojellaan omia alueita. Peliä on ilmaista pelata, mutta etenemistään voi nopeuttaa ja ostamalla timantteja, joilla voi jälleen hankkia moninaisia eri asioita kehityksen nopeuttamiseksi.
Clash of Clansista poiketen Boom Beach sijaitsee rannalla ja kalustoltaan menneisyyden sijaan modernimmassa ajassa. Muutoksista huolimatta peli on perustaltaan kuin Clash of Clans, eikä Supercellin ajattelua pelin taustalla tunneta. Onko ajatuksena vain testata toimisiko Clash of Clansin idea tietyillä markkinoilla paremmin nykyaikaisemmalla kuorrutuksella? Aiempaa vastaavan pelin julkaisu laajemmin ei sopisi Supercellin yksinkertaistavaan filosofiaan.
Supercell tarjoaa tällä hetkellä laajasti vain kahta peliään, Clash of Clansin ohella myös enemmän erilaista maatilapeli Hay Dayta. Yhtiön on tullut tunnetuksi tavastaan tappaa peliprojekteja, jolleivat ne ole täysiä napakymppejä kehityksen aikaisissa kokeiluissa ja esimerkiksi nyt nähdyn kaltaisissa ennakkojulkaisuissa. Jollei peli ole hyvä ja tee rahaa, ei sitä tuoda julki lainkaan mahdollisesta laajasta kehitystyöstä huolimatta. Tämänkin vuoden aikana Supercell on kertonut tappaneensa monta peliprojektia. Ennen nykyisiä hittipelejä ilmestyneistä Battle Buddiesista ja Gunshine.netistä Supercell on myös luopunut.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Supercelliltä on viestitetty halusta pitää yhtiö mahdollisimman pienenä ja tiimit, Supercellin kielellä solut (cell), hyvin itsenäisinä.
Supercellin Clash of Clans ja Hay Day ovat pysyneet läpi vuoden tuottavimpien iPad-pelien listakärjessä ympäri maailmaa. Yhtiöltä odotetaan kuitenkin ahnaasti myös kolmatta huippupeliä. Supercellistä kaupattiin hiljattain 51 prosentin osuus japanilaisille Softbankille ja GungHolle 1,53 miljardilla dollarilla eli noin 1,1 miljardilla eurolla.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »