Huawei toimitti alkuvuonna tammi-maaliskuussa 34,55 miljoonaa älypuhelinta, jossa oli kasvua vuotta aiempaan 21,6 prosenttia.
Huawei on maailman kolmanneksi suurin älypuhelinvalmistaja muun muassa tutkimusyhtiö IDC:n mukaan. Markkinaosuus oli 9,8 prosenttia. Suurin Samsung ei ole enää vuosiin itse raportoinut puhelintensa toimitusmääristä, mutta IDC:n mukaan Samsungin toimitukset pysyivät alkuvuonna täysin ennallaan viime vuoden alun 79,2 miljoonaan älypuhelimeen verrattuna.
Apple kertoi eilen tulosjulkistuksensa yhteydessä toimittaneensa alkuvuonna 50,8 miljoonaa iPhonea. Toimitukset laskivat 1 prosentilla viime vuoden alun 51,2 miljoonasta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Näin älypuhelinmarkkinoiden kärkikolmikosta ainoastaan Huawei kasvoi, vieläpä melko vauhdikkaasti. Huawein takana saman omistajataustan Oppo ja vivo kuitenkin kasvattivat IDC:n mukaan toimituksiaan yhä vielä Huaweitakin nopeammin, 29,8 ja 23,6 prosenttia.
Huawein mukaan sen kasvua vauhditti menestyminen useissa maissa. Puhelintoimitukset nousivat yli 100 prosenttia peräti 32 maassa. Kiinassa Huawei toimitti puhelimia 20 prosenttia ja Euroopassa 15 prosenttia enemmän. Keski- ja premium-hintaisten puhelinten osuus kasvoi 11 prosenttia. Huawein malleista kysytyimpiä olivat Huawei P9 ja Huawei Mate 9.
Huawei mainitsee myös globaalien tablettimarkkinoiden olleen yleisesti laskusuhdanteessa. Huawein tablettien toimitukset ovat kuitenkin nousseet peräti 70 prosenttia viime vuoden ensimmäiseen vuosineljännekseen nähden.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
“Huawei-tuotteiden ja brändimme entistä laajempi tunnettuus on auttanut meitä kasvamaan erityisesti premium-brändinä kuluvan vuoden ensimmäisellä kvartaalilla”, sanoo Huawein kuluttajaliiketoimintayksikön johtaja Richard Yu. ”Yksikkömme keskittyy edelleen asiakaspalvelun kehittämiseen sekä läsnäolonsa vahvistamiseen eri sektoreilla, tavoitteenamme on entistä paremman asiakaskokemuksen tarjoaminen. Lisäksi yksikkömme painottaa tekoälyä hyödyntävien laitteiden ja innovaatioiden kehitystä, sillä niiden avulla asiakaskokemus voidaan viedä uudelle tasolle”.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »