Applella ei näytä liiemmin tykästytyn sveitsiläisen kellovalmistaja Swatchin tuoreeseen mainoslauseeseen Tick Different, joka enemmän kuin vähän muistuttaa Applen takavuosien kuuluisaa sekä laajasti käytettyä Think Different -lausetta. Apple lopetti lauseen käytön jo vuonna 2002.
Apple on haastanut Swatchin nyt oikeuteen mainoslauseen käytöstä. Näin toimiessaan se kuitenkin vain tuo lisää julkisuutta Swatchin kampanjalle eikä oikeuden päätöstäkään asiassa pidetään mitenkään ennakkoon selvänä. Swatch puolustautuu viittaamalla vanhaan 1980-luvulla käyttämäänsä Always different, always new -lausumaan.
Swatch on käyttänyt uutta mainoslausettaaan markkinoidakseen uutta rannekelloaan, johon on integroitu Visan NFC-maksutuki.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Apple ja Swatch ovat ottaneet mittaa toisistaan jo aiemminkin, sillä Applen kellosta huhuttaessa Swatch rekisteröi itselleen iSwatch-tavaramerkin eikä Applelle näin myönnetty iWatch-tavaramerkkiä. Lopulta Apple päätti Watchin myötä muuttaa nimeämiskäytäntöään poispäin i-alkuisista nimistä.
Apple Watchin myynti on mahdollisesti ollut yhtenä tekijänä sveitsiläiskellojen viime vuosien myynnin selkeässä laskussa. Myös Swatch on nyt lähdössä älykellomarkkinoille: hiljattain julkisuuteen tuli tieto, että se kehittää älykkäisiin kelloihin omaa käyttöjärjesrelmäänsä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »