Seuranhakupalvelu Tinder kertoo ostaneensa Wheel-nimisen, Los Angelesissa toimineen videosovelluskehittäjän, uutisoi TechCrunch. Alkujaan vuonna 2015 Ferris-nimisenä perustettu Wheel oli videosovellus ja -palvelu, jossa tarkoituksena oli jakaa yksin ja yhdessä luotuja, lyhyitä videoita mobiililaitteilla katseltaviksi.
Wheelin sovelluksella oli muutamat omat jipponsa, mutta isojen nimien hallitessa markkinoita ei sovellus koskaan lyönyt kunnolla läpi. Nyt Tinder on ostanut yrityksen ja aikoo lisätä omaan seuranhakusovellukseensa video-ominaisuuksia.
Sen tarkemmin Tinder ei vielä suostunut paljastamaan, minkälaisia video-ominaisuuksia se sovellukseensa aikoo lisätä, mutta niitä voisivat olla esimerkiksi käyttäjäprofiileihin lisättävät videot tai viestittelyn ohessa lähetettävät videot. Joulukuussa Tinder esitteli sovelluksestaan myös Apple TV -version, johon videot eittämättä sopisivat erinomaisesti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kaupan yksityiskohtia Tinder ei paljastanut, mutta Wheelin perustajajäsenet siirtyvät Tinderin palkkalistoille. Wheelin toimitusjohtajana toimineen Paul Boukadakisin titteliksi Tinderillä tulee VP of Special Initiatives, ”erityisaloitteista vastaava apulaisjohtaja”, mikä on täysin uusi asema yhtiön sisällä.
Sen lisäksi, että Tinder aikoo lisätä sovellukseensa videosisältöä, käy kilpailu videopalveluiden ympärillä muutenkin kuumana. Esimerkiksi Facebook haluaa muuttaa profiiliaan ”perinteisestä” sosiaalisesta mediasta videoalustaksi. Facebook tuo videot entistä paremmin esille mobiilisovelluksissaan ja aikoo myös julkaista erillisen Facebook Video -sovelluksen Apple TV:lle ja muille mediatoistimille.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »