Facebook saattaa olla aikeissa tuoda videosisältöä mediatoistimille omalla videosovelluksellaan, kertoo Wall Street Journal. WSJ:n lähteiden mukaan Facebook olisi aikeissa kehittää mediatoistimille, kuten Apple TV:lle, tarkoitetun videosovelluksen, minkä lisäksi yhtiössä kaavaillaan uusia ratkaisuja videomainoksille.
Uuden videosovelluksen sanotaan olevan osa Facebookin aikeita profiloitua etupäässä videoita esittäväksi yhtiöksi, joka pääsisi kilpailemaan television mainosrahoista. Samaan projektiin liittyvät esimerkiksi Facebook lukuisat live-videoratkaisut sekä yhtiön omistaman Instagramin uudet videomahdollisuudet.
Facebookista löytyy jo nykyisellään runsaasti lyhyempiä videoita, mutta WSJ:n mukaan yhtiö käy jo mediayhtiöiden kanssa neuvotteluja saadakseen itselleen omia TV-laatuisia sisältöjä, kuten omia sarjoja tai urheilulähetyksiä. Nämä sopisivat luontevasti huhuttuun medialaitesovellukseen. Sovellus eroaisi Facebookin aiemmista vastaavista, esimerkiksi Rokulle kehitetystä sovelluksesta sikäli, että se näyttäisi vain videoita, eikä esimerkiksi kuvia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Facebook on Googlen jälkeen suurin digitaalinen mainosalusta, mutta yhtiössä on jouduttu toteamaan, ettei uutissyötteeseen enää mahdu enempää mainoksia. Niinpä ratkaisuja haetaan videopuolelta, ja tarkoitus on jatkossa ujuttaa mainoksia videoihin. Mainokset toteutetaan kuitenkin eri tavalla kuin YouTubessa, jossa yleensä mainosvideo näytetään ennen varsinaisen videon alkua. Facebook aikoo näyttää mainoksia siinä vaiheessa, kun varsinaista videota on katsottu vähintään 20 sekuntia, eli katsojia ei haluta käännyttää heti alussa näytettävillä mainoksilla.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »