Messukeskus Helsingissä ottaa käyttöön lisätyn todellisuuden pysyväksi osaksi messukokemusta 20.-22. tammikuuta kuluttajille järjestettävistä Matkamessuista alkaen.
Kyseessä on Messukeskuksen mukaan Suomen ensimmäinen kaupallinen tässä laajuudessa toteuttava AR-ratkaisu. Messukeskuksen AR-ratkaisu on myös maailman ensimmäinen kävijän täysin ympäröivä AR-maailma näin laajana toteutuksena.
Toteutuksen takana on suomalaisyritys Immersal, jonka taustalla perustajana on Jufo Peltomaa, joka on tunnettu aiemmin muassa Raptori-yhtyeestä, ZenRobotics-startupista ja kansanedustajaehdokkaana.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Matkamessujen jälkeen lisätty todellisuus on käytössä kaikissa Messukeskuksen järjestämissä tapahtumissa. Käyttöön riittää älypuhelin tai tabletti – ensi vaiheessa sovellus on käytettävissä Applen älypuhelimissa ja tableteissa ja pian myös Android-päätelaitteissa.
”Kyseessä on Suomen ensimmäinen yleisölle suunnattu, isojen tilojen jaettu kaupallinen AR-sovellus. AR-ratkaisumme on myös maailman ensimmäinen kävijän täysin ympäröivä AR-maailma näin laajana toteutuksena. Tapahtumien osallistujille on tiedossa lisää elämyksiä ja palveluja. Parhaimmillaan AR auttaa messuvierasta löytämään tapahtumasta sen, mitä kävijä haluaakin – olipa se sitten kiinnostava osasto, suosikkiravintola, ohjelmapiste tai vaikka tapahtumaan osallistuva ystävä. AR tuo tapahtumiin myös uudenlaisia wow-elämyksiä ja viihdettä”, sanoo Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue.
Messuille osallistuvalle yritykselle AR tarjoaa mahdollisuuden erottautumiseen ja näkymiseen uudella tavalla oman osaston ulkopuolella – kävijän voi koukuttaa vaikka pelillisten oivallusten avulla, Messukeskus kertoo. AR voi olla esimerkiksi virtuaalisia julisteita, animaatiota, pelejä, interaktiivisuutta tai opastamista.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »