Nokia järjestää tänään pääomamarkkinapäivän. Vaikka painopiste on luonnollisesti Nokian merkittävimpien liiketoimintojen – verkkoliiketoiminnan ja patenttilisensoinnin – tarkastelussa, myös Technologies-yksikön uusista avauksista kerrottiin.
Nokia Technologiesin alla toimivat Digital Media ja Digital Health -yksiköt.
Ensimmäinen näistä tunnetaan OZO-virtuaalitodellisuuskamerastaan, jota myydään 40 000 eurolla ammattilaiskäyttöön. Nokia kertoi jatkavansa OZOn kehittämistä ja kumppanuuksien laajentamista, mutta vihjasi myös malliston laajentamisesta edullisempaan suuntaan tulevaisuudessa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Virtuaalitodellisuuslaitteiden valikoimaa myös prosumer- ja kuluttaja-asiakkaille”, kommentoi Nokia Technologiesin väliaikainen johtaja Brad Rodrigues pääomamarkkinapäivän esityksessään.
Lisäksi Nokia voi lähteä lisensoimaan patenttien ohella laajemmin myös VR-teknologiaa.
Digital Healthin eli terveysliiketoiminnan osalta Nokia teki tänä vuonna merkittävän yritysoston ostamalla ranskalaisen Withingsin 170 miljoonalla eurolla. Sen osalta Nokia kertoi brändimuutoksesta: Withingsin nimi on korvautumassa Nokialla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Brändivaihdos lähtee käyntiin jo kuluvan neljännen neljänneksen aikana ja tapahtuu täysin ensi vuoden aikana. Pääomamarkkinapäivässä puhunut Rodrigues korosti muun muassa kulujen hallinnan tärkeyttä muutoksessa. ”Teemme asiat ajatuksen kanssa”, hän myös totesi korostaen muutoksen tapahtuvan kiirehtimisen sijaan rauhallisesti.
Nokia pyrkii myös juuri pidemmälle vietyjen ja kehittyneempien terveyslaitteiden markkinoille perustason askelmääriä laskevien aktiivisuusmittareiden sijaan. Osa laitteista voi vaatia myös terveysviranomaisten hyväksynnänkin.
Digital Healthin osalta Nokia ei nyt vihjannut vielä tarkemmin mistään yksittäisistä uutuuslaitteista tulevaisuudessa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »