Suosittu, yli 400 miljoonan aktiivikäyttäjän, Instagram on tekemässä sovellukseensa yhden sen historian merkittävimmistä muutoksista. Tähän asti seurattujen julkaisut ovat näkyneet Instagramin sisältövirrassa aina aikajärjestyksessään, mutta näin ei ole enää jatkossa.
Instagram ottaa käyttöön sen omistavan Facebookin mallin, jossa eri käyttäjien julkaisemia päivityksiä esitetään niiden todennäköisen kiinnostavuuden mukaisessa järjestyksessä julkaisuajan sijaan.
”Parantaaksemme kokemustasi, sisältövirtasi tulee pian olemaan järjestetty näyttämään hetket, joista ajattelemme sinun välittävän eniten”, mainostaa Instagram muutosta. Instagramin mukaan nykyisin käyttäjiltä jää huomiotta jopa 70 prosenttia julkaisuista, kun he eivät selaa kulloinkin sovellukseen palatessaan riittävän pitkälle takaisin nähdäkseen kaikki edellisen kerran jälkeen julkaistut uudet päivitykset.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Toisin kuin Facebookin nykyisessä etusivun uutisvirrassa, tulevat ainakin toistaiseksi Instagramissa pysymään esillä kaikki seurattujen julkaisut ja nyt tehtävä muutos vaikuttaa vain niiden esittämisjärjestykseen. Kuvien ja videoiden järjestys määrittyy jatkossa Instagramin määrittelemän sisällöstä pitämisen todennäköisyyden, aiempien julkaisijan kanssa vaihdettujen tykkäysten, kommentointien ja muun yhteydenpidon sekä yhä myös julkaisun tuoreuden mukaan.
Instagramin mukaan se aloittaa muutoksen testaamisen tulevien kuukausien aikana. Aluksi uusi järjestys tuodaan vain pienelle käyttäjämäärälle, jonka jälkeen edetään palautteen perusteella.
Myös Facebookissa alun perin etusivulla näkyivät kaikki julkaisut aikajärjestyksessä vuoteen 2009 asti. Facebook on kuitenkin todennut, että muutos kiinnostavuuden mukaisesti järjestettyyn päivitysten virtaan on ollut käyttäjien mieleen eli kasvattanut palvelun käyttöä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Viime aikoina aktiivisten Twitter-käyttäjien keskuudessa paljon puhetta on riittänyt vastaavasta muutoksesta Twitterissä kuin mitä Instagram on nyt tekemässä. Erityisesti Twitterissä kaikki julkaisut aikajärjestyksessä esittävä aikajana on nähty huomattavan kiinteänä osana koko palvelun perusajatusta.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »