Jay Z lähti alkuvuodesta mukaan suoratoistobisnekseen ostamalla ruotsalaisen Aspiro-yhtiön. Kaupan mukana räppäri sai haltuunsa muun muassa Tidal-suoratoistopalvelun, joka on sittemmin julkaistu uudelleen suurten medialiikkeiden ja nimekkäiden osaomistajien tuella. Nyt Tidal on solminut uuden yhteistyösopimuksen helpottaakseen käyttäjien siirtymistä palvelun pariin.
Tidal ja Soundiiz ovat aloittaneet yhteistyön. Soundiiz on toistaiseksi varsin tuntematon palvelu, jonka avulla käyttäjät voivat siirtää soittolistansa yhdestä suoratoistopalvelusta toiseen. Idea on lähtökohtaisesti hyvä, sillä rakkaudella kootut soittolistat voivat monelle olla se suurin este palvelusta toiseen vaihtamiselle.
Eräs Tidalin suurimpia kilpakumppaneita on suoratoistomarkkinoiden kärjessä keikkuva Spotify. Onkin siis selvää, että soittolistojen siirrolla tavoitellaan nimenomaan pitkäikäisiä ja tuttuun palveluun kotiutuneita Spotify-käyttäjiä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Soundiiz on ulkoasultaan vielä varsin koruton, mutta toimii The Vergen testin mukaan moitteetta. 75 raidan Spotify-soittolistasta siirtyi Tidalin puolelle uuteen soittolistaan 72 raitaa. Kolmen kappaleen uupuminen on oletettavasti palvelujen toisistaan poikkeavien musiikkivalikoimien syytä.
Tidal erottautuu monista muista suoratoistopalveluista panostamalla korkealaatuiseen ääneen. Hifi-sisältöön pääsee käsiksi 19,90 eurolla kuussa. Halutessaan käyttäjä voi kuitenkin valita niin sanotun karvalakkimallin palvelusta, joka maksaa 9,90 euroa kuussa. Mikäli Tidal kiinnostaa, pitäisi Soundiiz-sopimuksen tehdä palvelun käyttöönotosta hieman kivuttomampaa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »