HPn asiakaspalvelussa valituissa maissa on jonotettu turhaan. Yhtiö loi tietoisesti keinotekoisia jonoja, The Register paljastaa.
Tietokoneista ja muista toimistolaitteista tunnettu HP päätti 18. helmikuuta alkaen asettaa puhelinpalveluunsa tietyissä maissa 15 minuutin jonon. Apua tarvitsevan oli odotettava linjalla varttitunnin verran riippumatta siitä, onko asiakaspalvelussa todellisuudessa ruuhkaa vai ei.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Asiakaspalvelussamme on juuri nyt ruuhkaa, ja pahoittelemme tilannetta. Saat yhteyden asiakaspalvelijaan 15 minuutin kuluttua”, soittajille toistetussa viestissä kerrottiin.
Tarkoituksena oli ”kannustaa asiakkaita hyödyntämään verkossa olevia ratkaisuja”, kuten HP:n työntekijöille osoitetussa ja The Registerin käsiinsä saamassa ohjeistuksessa perusteltiin.
Keinotekoiset jonot ovat soittajalle luonnollisesti epämiellyttäviä, eivätkä HP:n työntekijätkään ole olleet päätöksesta riemuissaan etenkään, kun asiasta päättäneiden kun ei tarvitse henkilökohtaisesti kohdata ärtyneitä, kauan jonottaneita asiakkaita.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Asian tultua julki HP on vahvistanut poistavansa keinotekoiset jonot puhelinpalvelustaan sekä asiakkailta että työntekijöiltä saadun palautteen vuoksi.
”Etsimme aina keinoja parantaa asiakaspalvelumme käyttökokemusta”, HP:n lausunnossa vakuutetaan The Registerin mukaan. Keinotekoiset 15 minuutin jonot eivät mitä ilmeisimmin onnistuneet tekemään puhelinpalvelusta sujuvampaa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »