Adobe on esitellyt uuden tekoälytyökalun. Sen on määrä helpottaa sähköisten asiakirjojen käsittelyä.
Adobe haluaa helpottaa sähköisten asiakirjojen hallinnointia uudella AI Assistant in Acrobat -nimisellä työkalullaan. Se perustuu generatiiviseen eli tuottavaan tekoälyyn helpottaen esimerkiksi yhteenvetojen ja analyysien tekemistä. Käyttäjät voivat ”keskustella asiakirjojen kanssa”, kuten Adobe tiedotteessaan kuvailee.
Käytännössä kyse on siis keskustelupohjaiseen käyttöliittymään perustuvasta, tekoälyä hyödyntävästä avustajasta eli botista. Esimerkiksi opiskelijoita se voi auttaa löytämään juuri halutun tiedon nopeasti ja tutkijoita ymmärtämään uusia asioita yhteenvetoja muodostamalla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Avustaja osaa myös ehdottaa käyttäjälle sopivia toimenpiteitä asiakirjoihin perustuen. Kaikkeen tuottamaansa se sisällyttää lähdeviitteet, jotka helpottavat tietojen paikkansapitävyyden varmistamista.
AI Assistant in Acrobat tukee kaikkia itse Acrobatin tunnistamia tiedostomuotoja, kuten Word- ja PowerPoint-asiakirjoja (.docx ja .ppt). Tietoturvaa säätelevät Adoben säädökset, ja tekoälyn työstämiä asiakirjoja ei missään tilanteessa käytetä mallien kehittämiseen, Adobe vakuuttaa.
Uusi AI Assistant in Acrobat on nyt kaikkien maksavien Acrobat-asiakkaiden kokeiltavissa (Standard- tai Pro-tilaajat). Lisäksi se sisältyy maksullisiin Microsoft Teams -tilauksiin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
On hyvä huomioida, että Adoben uusi avustaja on beetavaiheessa, joten sen kehitystyö on yhä kesken.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »