Suomalainen verkkolaiteyhtiö Nokia on vaihtanut ikonisen logonsa. Uusi logo on varsin kaukana siitä, mihin on totuttu.
Nokia on vastikään kertonut tulevaisuuden suunnitelmistaan, joihin kuuluu päivitetyn strategian ohella myös kokonaan uusi brändi. Ikoninen, älypuhelinajoilta tuttu sininen Nokia-logokin saa nyt väistyä uuden tieltä, ja päivitetty logo jakaa varmasti mielipiteitä.
Uusi logo koostuu viidestä eri muodosta, jotka yhdessä muodostavat tekstin Nokia. Myös tuttu sininen väri on saanut jäädä, ja vastedes logon värejä mukautetaan aina käyttöyhteyden perusteella.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nokia-brändi logoineen on tähän saakka perinteisesti yhdistetty älypuhelimiin, vaikka kyseessä on nykyään varsin erilainen yhtiö. Tästä syystä vanha logo sai mennä, Nokian toimitusjohtaja Pekka Lundmark kommentoi Reutersille.
Uusi logo on lievästi sanottuna erilainen, ja kummalliseksikin sitä voinee kutsua. Kaikesta päätellen vanhasta, tutusta brändistä pyritään tulevaisuudessa irti kokonaan, ja etenkin räikeät värit yhdistettynä hankalampaan luettavuuteen tekevät uudesta Nokia-logosta vähintäänkin totuttelua vaativan.
Nokia on julkaissut uudesta logostaan lukuisia versioita, joita on esillä tämän artikkelin lopussa. Oletusväri näyttäisi olevan valkoinen, mutta myös huomattavasti erottuvampia väriyhdistelmiä nähtäneen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Nokia on viimeksi päivittänyt logoaan yli 60 vuotta sitten.
Tiedotteessaan Nokia kertoo myös, mitä se tulevaisuudessa tavoittelee. Verkkolaiteyhtiö pyrkii edelläkävijäksi ”tulevaisuuden pilviteknologiaan pohjautuvissa verkkoratkaisuissa”, jotka kytkeytyvät myös niin sanotun metaversumin kehittämiseen.
”Digitalisaatio on avainasemassa yritysten, teollisuuden ja yhteiskuntien kestävän kehityksen ja tuottavuuden parantamiseksi. Markkinoiden johtavat verkkoratkaisumme ovat yhä keskeisemmässä roolissa, kun asiakkaamme ja kumppanimme hyödyntävät digitalisaation luomia mahdollisuuksia. Verkkojen todellisesta voimasta on nähty vasta häivähdys”, toimitusjohtaja Lundmark toteaa tiedotteessa.
Nokia pyrkii kasvattamaan markkinaosuuttaan sekä laajentamaan yritysasiakasliiketoimintaansa. Lisäksi se aikoo hyödyntää patenttilisenssoinnin mahdollisuuksia mobiililaitteiden lisäksi myös muilla toimialoilla, joten uutta Nokia-logoa nähtäneen vastaisuudessa myös älypuhelinten ja muiden älylaitteiden kuorissa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Alta voit katsoa, miltä uusi Nokia-logo näyttää erilaisissa yhteyksissä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »