Twitter julkaisi uudelleen uudistuneen Twitter Blue -tilauksensa ensimmäisillä markkinoilla maanantaina 12. joulukuuta.
Twitter Blue on nyt jälleen saatavilla Yhdysvalloissa, Kanadassa, Australiassa, Uudessa-Seelannissa ja Isossa-Britanniassa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Sittemmin Elon Musk kertoi, että jatkossa suunnitelmana on oikeasti varmentaa varmennetuiksi merkityt tilit sekä tuoda yksityishenkilöille, viranomaisille ja yrityksille eri väriset merkit kertomaan näiden tilien varmennuksesta. Näin on nyt tapahtunut Twitter Bluen uudelleenjulkaisun myötä.
Twitter varmentaa nyt ainakin jossain määrin käyttäjätilien takana olevan niiden väittämän todellisen tahon. Twitter Blue -tilauksen tekeminen vaatiikin puhelinnumeron vahvistamisen Twitterissä. Lisäksi Twitter-tilien, jotka on luotu viimeisen 90 päivän aikana, eivät ole olleet aktiivisia viimeisen 30 päivän aikana tai jotka ovat viimeisen 7 päivän aikana vaihtaneet profiilikuvaa. näytettävää nimeään tai käyttäjätunnustaan, osalta liittyminen Twitter Blue -tilaajaksi ei toistaiseksi onnistu.
Twitter pyrkii ratkomaan aiemmin ilmenneitä ongelmia vielä muutamin lisäkeinoin. Tilin varmentamisesta kertovan merkin Twitter Blue -tilaajat saavat vasta tilinsä varmentamisen jälkeen. Lisäksi tilaajien muuttaessa Twitter-tunnustaan, sen yhteydessä näkyvää nimeä tai profiilikuvaansa menettävät he väliaikaisesti varmennusmerkkinsä ennen tilin uudelleenvarmennusta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tilien todella tapahtuvan varmentamisen lisäksi Twitter on tehnyt uudelleenjulkaisussa muutoksia Twitter Bluen hinnoitteluun.
Aiemmin uudistuneen Twitter Blue -tilauksen hinta Yhdysvalloissa oli 7,99 dollaria kuukaudessa. Ensimmäisellä yrittämällä uudistunut Twitter Blue -tilaus ehdittiin julkaista vain Twitterin iPhone-sovelluksessa parin päivän ajaksi ennen edellä mainittujen ongelmien takia myynnin sulkemista. Tuolloin Twitter Blue oli tarjolla tavanomaiseen tapaan sovelluksen sisäisenä ostona Applen tarjoamalla maksutavalla. Apple ottaa maksutavallaan tehdyistä maksuista lähtökohtaisesti 30 prosentin komission, joka yli vuoden jatkuneissa tilauksissa laskee 15 prosenttiin.
Twitter Bluen tilaus on tarjollá 8 dollarin kuukausihintaan Twitterin verkkosivujen kautta tai 11 dollarin kuukausihintaan sen iOS-sovelluksen kautta. Hinta on siis korkeampi iPhone-sovelluksessa, kun taas Twitterin verkkosivujen kautta tilauksen saa tehtyä edullisemmin Twitterin tällöin välttyessä Applen komissiolta. Android-sovellukseen Twitter kertoo olevansa tuomassa Blue-tilausmahdollisuuden lähiaikoina.
Tilin yhteyteen saatavan, varmentamisesta kertovan merkin lisäksi Twitter Blue -tilaus tuo käyttöön mahdollisuuden twiittien muokkaamiseen, 1080p-tarkkuuden videoiden julkaisemisen ja lukutilan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi pian tulossa olevia Twitter Blue -tilauksen etuja ovat omien twiittien nousu varmentamattomien käyttäjätilien ohi vastausten, mainintojen ja haun kärkeen, puolet vähemmän mainoksia sekä mahdollisuus julkaista pidempiä videoita.
Twitterin mukaan yksityishenkilöiden varmennetuilla tileillä varmentamisesta kertova oikein-merkki on jatkossakin sininen, mutta yrityksille on tulossa käyttöön kultainen merkki ja hallinnon sekä viranomaisten tileille harmaa merkki.
Kun tilien varmennus nyt on julkaistu Twitter Bluen osana, on Elon Musk vahvistanut suunnitelmat (alle liitetyssä twiitissä) Twitterin aiemmin merkittäville tileille jakamien varmennusmerkkien poistamisesta lähikuukausien aikana.
”Muutaman kuukauden sisällä poistamme kaikki vanhat siniset merkit. Tapa, jolla ne annettiin, oli korruptoitunut ja järjetön”, kommentoi Musk suorasukaiseen tyyliinsä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Toistaiseksi aiemmin varmennettujen tilien yhteyteen on ilmestynyt päivitetty lisämainta: ”Tämä on alkuperäinen varmennettu tili. Tilin merkittävyydestä ei ole varmuutta.”
Twitterin pääomistajana Elon Musk on pitänyt tärkeänä kasvattaa palvelun käyttäjiltä tilausmaksuilla ja muuten kerättäviä tuloja. Tätä tärkeyttä on kasvattanut Twitterin mainosliikevaihdon merkittävä lasku Muskin omistuksen aikana osan mainostajista keskeytettyä mainospanostuksiaan. Yleisesti on arvioitu mainostajien tehneen näin johtuen Muskin kyseenalaisista kommenteista moniin aiheisin liittyen sekä epäilyistä vihapuheen kasvamisesta palvelussa Muskin sallivamman linjan aikana.
Twitter Blue -tilauksiin sisältyy tulossa olevana etuna puolet vähemmän mainoksia Twitterissä. Lisäksi Musk on väläyttänyt jo myös ensi vuodeksi suunniteltua kalliimpaa tilausta, jolla voisi poistaa mainokset kokonaan Twitteristä.
In a few months, we will remove all legacy blue checks. The way in which they were given out was corrupt and nonsensical.
— Elon Musk (@elonmusk) December 12, 2022
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »