Twitter on lähiaikoina julkaisemassa uudelleen uudistuneen Twitter Blue -tilauksensa. Tuolloin sitä odotetaan tarjolle edullisemmin suoraan Twitterin verkkosivujen kautta ja kalliimmalla hinnalla Twitterin iPhone-sovelluksesta ostettaessa.
Uudistuneen Twitter Blue -tilauksen alkuperäinen julkaisu johti katastrofiin, kun palvelussa alkoivat levitä maksamalla saadusta sinisestä oikein-merkistä uskottavuutta keränneet tekaistut twiitit eri henkilöiden ja brändien nimissä. Sittemmin Musk on kertonut, että jatkossa suunnitelmana on oikeasti varmentaa varmennetuiksi merkityt tilit sekä tuoda yksityishenkilöille, viranomaisille ja yrityksille eri väriset merkit kertomaan näiden tilien varmennuksesta.
Uudistuneen Twitter Blue -tilauksen hinta Yhdysvalloissa oli 7,99 dollaria kuukaudessa. Aiemmin ensimmäisellä yrittämällä uudistunut Twitter Blue -tilaus ehdittiin julkaista vain Twitterin iPhone-sovelluksessa parin päivän ajaksi ennen edellä mainittujen ongelmien takia myynnin sulkemista. Tuolloin Twitter Blue oli tarjolla tavanomaiseen tapaan sovelluksen sisäisenä ostona Applen tarjoamalla maksutavalla. Apple ottaa maksutavallaan tehdyistä maksuista lähtökohtaisesti 30 prosentin komission, joka yli vuoden jatkuneissa tilauksissa laskee 15 prosenttiin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Musk ehti vihoitella Applelle parin päivän ajan viime viikolla, kunnes tapasi Applen pääkonttorilla Applen toimitusjohtajan Tim Cookin.
Siltikin Twitter näyttää nyt Muskin johdolla etenevän aiemmasta poikkeavalla tavalla uudistuneen Twitter Bluen uudelleenjulkaisussa.
The Information -julkaisu kertoo joillekin Twitterin työntekijöille ilmoitetun suunnitelmana olevan Twitter Bluen hinnoittelu Yhdysvalloissa noin 7 dollariin ostettaessa palvelu suoraan Twitterin verkkosivuilta sekä noin 11 dollariin, jos osto tehdään Twitterin iPhone-sovelluksen kautta Applen tarjoamalla maksutavalla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Aiemmin oli ehditty jo raportoida Twitterin muuttavan Bluen hintaa 7,99 dollarista tasan 8 dollariin suoramyynnissä, mutta nähtävästi suunnitelmat ovat sittemmin kehittyneet edelleen.
Korkeampi hinta iPhone-sovelluksen kautta myytynä mahdollistaa Twitterin keräävän palvelun tilauksesta saman (tai itse asiassa hieman enemmänkin) rahaa myös Applen 30 prosentin komission jälkeen.
Ennen tapaamistaan Apple-pomo Cookin kanssa Musk kertoi, että Apple olisi pääasiassa lopettanut mainontansa Twitterissä ja uhannut jopa poistaa Twitterin saatavilta App Storesta syytä kertomatta. Lisäksi Musk kyseli lähes 120 miljoonalta Twitter-seuraajaltaan, tietävätkö he ”Applen asettavan salaisen 30 prosentin veron kaikille ostoksille App Storesta” – vaikka mitään salaista Applen yli vuosikymmen sitten esitellyssä 30 prosentin komissiossa ei todellisuudessa ole.
Musk ehti myös twiitata meemikuvan, jolla hän vihjaili olevansa ennemmin lähdössä sotaan Applea vastaan kuin maksamassa sille sen vaatimaa 30 prosenttia. Muun muassa tämän twiitin Musk sittemmin kuitenkin poisti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi Cookin kanssa tavattuaan Musk kertoi, että Twitterin poistamisessa App Storesta oli ollut kyse väärinkäsityksestä eikä Apple ole uhannut näin tekevänsä. Lisäksi Muskin mukaan Apple on jatkanut mainostamista Twitterissä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »