Meta lisää hiljalleen panostustaan maksulliseen sisältöön. Facebook-yhtiö on perustanut kokonaan uuden jaoston uudistuksia suunnittelemaan.
Facebook-yhtiö Meta haluaa tulevaisuudessa lisätä maksullisten toimintojen määrää Facebookissa, Instagramissa ja WhatsAppissa. Hiljattain kyseisten ominaisuuksien suunnitteluun on perustettu kokonaan uusi jaosto, josta on vastikään kerrottu Metan työntekijöille The Vergen haltuunsa saamalla sisäisellä tiedotteella.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uuden tiimin nimi on New Monetization Experiences. Sen johtoon on nimitetty Pratiti Raychoudhury, joka on aiemmin toiminut Metalla tutkimusjohtajana.
Tätä nykyä lähes kaikki Metan tulot ovat peräisin mainoskaupasta, eikä tilanne lähitulevaisuudessa muuttune. Uuden tiimin toimintaa Raychoudhuryn kanssa johtava John Hegeman kommentoi The Vergelle, ettei mainosvapaata Facebook-, tai Instagram-kokemusta ole suunnitteilla, edes maksua vastaan.
Tarkemmin Hegeman ei kuitenkaan suostunut kertomaan, millaisia maksullisia toimintoja uusi jaosto Metan palveluihin suunnittelee. Yhtiö näkee asiassa kuitenkin monenlaisia mahdollisuuksia uudistuksille, joista ”käyttäjät innolla maksaisivat”.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Viiden vuoden aikajänteellä maksullisista toiminnoista on Hegemanin mukaan kenties tulossa merkittävä tulonlähde Metalle.
Vielä tällä hetkellä valtaosa Facebookin, Instagramin ja WhatsAppin ominaisuuksista on käytettävissä ilmaiseksi, mutta tulevina vuosina myös maksullisuus saattaa siis saada Metan somepalveluissa yhä enemmän jalansijaa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »