Androidin suosituin sovelluskauppa täyttää pyöreitä vuosia. Google Playn kymmenvuotista taivalta juhlistetaan esimerkiksi uudella logolla.
Vuonna 2012 perinteisestä Android Marketista tuli Google Play, ja nyt tuttu sovelluskauppa on jo kymmenen vuotta vanha. Matkan varrella moni asia on muuttunut esimerkiksi elokuvien, tv-sarjojen ja musiikin painuttua pitkälti taka-alalle ja äänikirjojen saavuttua valikoimaan sovellusten ja pelien rinnalle.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kymmenvuotista Google Playta juhlistetaan uudella logolla, jonka värimaailma muistuttaa muiden Google-palveluiden ja -sovellusten vastaavaa. Tyyliltään logo säilyy pitkälti totutun kaltaisena ja kolmiomaisena.
Logon lisäksi Google tarjoaa juhlan kunniaksi Google Play Points -kanta-asiakaspisteet peräti kymmenkertaisina. Kaikki pisteitä keräilevät – joita yhteensä on maailmalla jo 100 miljoonaa – voivat milloin tahansa aktivoida 24 tunnin aikajakson, jona yksi Play-piste vastaa kymmentä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Google Playta käyttää tätä nykyä kuukausittain noin 2,5 miljardia ihmistä yli 190 maata, Google kertoo, ja sovelluskehittäjiäkin on jo kaksi miljoonaa. Kauppa toimii älypuhelinten ohella esimerkiksi älykelloissa, älytelevisioissa ja valituissa autoissa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »