OnePlus ylsi viime vuonna yhteensä 11 miljoonan älypuhelimen toimituksiin, on yhtiö kertonut nyt Barcelonan Mobile World Congress -messujen yhteydessä.
OnePlus järjesti medioille ennakkoinfon, jossa yhtiö valotti tulevia suunnitelmiaan, kuten 10. tammikuuta Kiinan markkinoille julkistetun OnePlus 10 Pro -huippupuhelimensa lanseerausta myös Euroopassa vielä maaliskuun aikana.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Euroopan markkinoille OnePlus on julkistanut aiemmin tänä vuonna toistaiseksi keskihintaluokan Nord CE 2 5G -älypuhelinmallin, jonka ennakkomyynti Suomessa on alkamassa 3. maaliskuuta ja myynti 10. maaliskuuta 369 euron suositushinnalla.
OnePlus paljasti nyt kuitenkin Mobile World Congressin yhteydessä siltä olevan tulossa edullisempikin uutuus markkinoille sekä Euroopassa ja Intiassa vuoden vielä toisen neljänneksen eli huhti-kesäkuun aikana. OnePlussan mukaan tuleva uutuus on sen halvin 5G-puhelin toistaiseksi.
Huhuissa esillä on ollut OnePlus Nord CE 2 Lite 5G -malli, joka saattaa olla OnePlussan vihjailema uutuus. Nord CE 2 Lite 5G:ssä on huhujen mukaan muun muassa 6,6 tuuman IPS LCD -näyttö 120 hertsin virkistystaajuudella, 64+2+2 megapikselin takakamerat, 16 megapikselin etukamera sekä 5 000 milliampeeritunnin akku 33 watin pikalatauksella. Järjestelmäpiirinä pitäisi olla Snapdragon 695.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Toistaiseksi suositushinnaltaan OnePlussan edullisin 5G-älypuhelin on ollut vuoden 2021 kesällä esitelty OnePlus Nord CE 5G, jonka suositushinta oli alkaen 299 euroa. Aiemman, lokakuussa 2020 julkistetun OnePlus Nord N10 5G:n suositushinta oli 349 euroa, vaikka sittemmin puhelinta myytiin laajasti alle 200 eurolla ja tarjouksissa jopa alle 150 eurolla.
Lupauksensa edullisimmasta 5G-älypuhelimestaan OnePlus näyttäisi voivan lunastaa omien suositushintojensa osalta hieman alle 300 euron hinnalla.
Alun perin kesällä 2020 lanseerattu edullisempien älypuhelinten Nord-sarja on ollut kokonaisuutena OnePlussalle menestys. OnePlus kertoi nyt Nord-sarjan älypuhelimia toimitetun jo 10 miljoonaa.
Nord-sarja on siivittänyt OnePlussan kasvua niin Suomessa kuin laajemminkin. Nopeimmin OnePlus on aiemmin kertonut kasvaneensa viime vuonna sekä Yhdysvaltojen että Euroopan markkinoilla. Suomessa OnePlussan markkinaosuus älypuhelinmyynnistä nousi heinä-syyskuussa noin 20 prosenttiin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Kuluvasta vuodesta alkaen OnePlus kertoo tavoittelevansa laajentumista tähänastisten avainmarkkinoidensa Intian, Euroopan, Yhdysvaltojen ja Kiinan lisäksi myös Kanadassa, Meksikossa, Etelä-Amerikassa, Kaakkois- ja Etelä-Aasiassa, Lähi-idässä sekä Pohjois-Afrikassa.
Markkina-alueiden laajentuminen kytkeytyy yhteen laajemman tuoteportfolion kanssa. Lisäksi älypuhelinten ohella OnePlus aikoo edelleen laajentaa tuotevalikoimaansa myös uusilla IoT-tuotteilla olemassa olevissa ja uusissa tuotekategorioissa. OnePlussan tuotevalikoimaan kuuluvat jo laajasti kuulokkeet ja ensimmäisen älykellonsa se esitteli viime vuonna. Valituilla markkinoilla on myynnissä myös OnePlus-älytelevisioita ja -aktiivisuusranneke.
Yhtenä tavoitteena OnePlussalle vuonna 2022 on myös kasvattaa sen erilaisia etuja tarjoavan Red Cable Club -kanta-asiakasohjelman jäsenmäärä yli 30 miljoonaan vuoden 2022 loppuun mennessä. Toistaiseksi jäseniä on 20 miljoonaa. Euroopassa OnePlus avasi Red Cable Clubin vasta joulukuussa 2021.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »