Tällä viikolla Helsingin Kaapelitehtaalla järjestetyn Slush-konferenssin ständeiltä silmiin osui myös suomalainen Yössä-sovellus.
Jo marraskuussa 2011 perustetun yrityksen palvelu on viime aikoina muuttanut muotoaan: aiemmasta laajemmasta yöelämän sosiaalisen median palvelusta suunta on nyt otettu kohti sovelluksen käyttäjille tarjottavia erikoistarjouksia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Toistaiseksi Suomessa Helsinkiin keskittyvässä Yössä-sovelluksessa tarjolla onkin erilaisia yökerhotarjouksia, joilla esimerkiksi pääsee ilmaiseksi jonon ohi sisään tai saa juomaa, kuten skumppapullon, tavallista edullisemmin näyttämällä tarjousta puhelimestaan. Helsingissä sovelluksella on nyt 27 yökerho- tai baarikumppania. Määrä voi annettujen tietojen perusteella laajentua lähiaikoina jo merkittävästikin.
Jatkossa tarjouksia aiotaan myös kohdentaa yhä paremmin käyttäjän omien mieltymysten mukaan ja sovelluksen kautta aletaan myös lähettää käyttäjille myös push-ilmoituksia kiinnostavista tapahtumista ja tarjouksista. Sovellusta ollaan muutenkin uusimassa lähiaikoina.
Yössä-sovellus on tarjolla sovelluksena iPhonelle App Storesta ja Androidille Google Playsta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Helsingistä sovelluksen takana oleva Sankarimedia on ottanut seuraavaksi suunnan Espanjan Barcelonaan, jossa baareja on houkuteltu mukaan jo 123 kappaletta. Siellä virallinen lanseeraus on tapahtumassa joulukuussa. Toimitusjohtaja Matti Lamminsalon mukaan Barcelona valittiin seuraavaksi kohteeksi vahvan älypuhelinkäyttäjien määrän, sovellusten asennusmäärien sekä yöelämän markkinointikulttuurin vuoksi.
Espanjassa ja ympäri maailmaa suomalaisen Yössä-nimen sijaan palvelu tullaan tuntemaan Yossa-nimellä. Alun perin ulkomaille piti laajentua Nightsome-nimellä, mutta suunnitelmia päätettiin muuttaa. ”Yossa-nimi erottaa meidät hyvin kilpailijoista, joiden nimessä on yleensä night-sana tai jotakin muuta vastaavaa”, kertoi toimitusjohtaja Lamminsalo.
Palvelun takana oleva Sankarimedia Oy on kerännyt rahoitusta toistaiseksi 440 000 euroa. Hiljattain kerättiin 60 000 euroa ja nyt yritys on keräämässä sijoittajilta 100 000 euroa Espanjaan ja muualle laajentumisen vauhdittamiseksi. Ainakin Slushissa yritys näytti myös keräävän mukavasti mielenkiintoa kiinnostuneilta sijoittajilta. Toistaiseksi sovellukseen ovat aiemmin muun muassa sijoittaneet enkelisijoittajina Mikko Leino ja Nils Lagerström. Yrityksen liiketoimintamalli perustuu uudistuksen jälkeen siihen, että kumppaniyökerhot ja -baarit maksavat palvelulle korvauksen, kun sovelluksen käyttäjät hyödyntävät tarjouksen.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »