Suomalaisen P2S Media Group Oy:n tekemä älypuhelinsovellus Scoopshot on osoittautumassa menestykseksi. Sovelluksen idea on, että normaalit kuluttajat voivat myydä siellä omia kuviaan, esimerkiksi medioiden käyttöön. Käyttäjät lataavat ottamansa kuvat palveluun ja muut käyttäjät ja yhtiöt voivat ostaa niitä. Uutiskuvia myydäänkin nykyään paljon Scoopshotin kautta. Kuvien hinnat lähtevät yleensä kahdesta eurosta.
Nyt yhtiö on saanut suuren rahoituksen Conor Venturesin ja Teollisuussijoitus Oy:n kautta. Rahoituksen suuruus on 2,9 miljoonaa euroa. Scoopshot tavoittelee suurta kansainvälistä kasvua rahoituksen avulla. Jo alusta alkaen Scoopshotin tähtäin on ollut maailmanmarkkinoilla, koska Suomessa on sen verran pienet markkinat.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Viemme palvelua etupäässä Yhdysvaltain markkinoille, mutta myöskin Keski-Eurooppaan ja Aasiaan. Meillä on asiakkaita nyt jo yli yhdeksässätoista maassa ja 60 mediayhtiötä käyttää palvelujamme”, kertoi Scoopshotin liiketoiminnan kehittämisestä vastaava Petri Rahja MTV Uutisille.
Scoopshot kertoi rahoituksestaan Helsingissä järjestelyn Slushin yhteydessä. Rahjan mielestä Slushin tapaisen startup-tapahtumat ovat tärkeitä, koska siellä yritykset pääsevät tapaamaan isoja sijoittajia ja rahoitusyhtiöitä.
Tällä hetkellä Scoopshotilla on yli 60 eri tilaajaa monissa eri maissa. Esimerkiksi News Corp Australia on Scoopshotin asiakas. Se omistaa yli 80 sanomalehteä Australiassa. Myös Nokia, GANT sekä Greenpeace ovat käyttäneet palvelusta hankittuja kuvia.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Sovellus on saatavilla ilmaiseksi Androidille, Windows Phonelle ja iOS:lle. Androidille sen löydät täältä ja Windows Phonelle täältä ja iOS:lle täältä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »