Supercellin, josta tänään myytiin 51 prosentin siivu reilulla 1,1 miljardilla eurolla, lisäksi pienempiä uutisia on tänään kertonut myös Suomen toinen peliylpeys Rovio Entertainment.
Rovio tulee tuomaan 11. joulukuuta tarjolle aivan uudenlaisen, aiemmasta poikkeavan Angry Birds -pelin, kun se julkaisee jo aiemmin mainitun Angry Birds Go! -ajopelin. Rovio tuo pelin Applen iOS:lle, Androidille, Windows Phone 8:lle sekä BlackBerry 10:lle.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tänään tulevasta pelistä julkaistiin ensimmäinen traileri, joka ensi kertaa tarjoaa tietoa tulevan pelin ilmeestä ja toiminnasta. Tulossa on monille varmasti tuttua Mario Kartia paljon muistuttava ajopeli, jossa ohjastetaan alamäkiajossa olevaa autoa jollakin aiemmista Angry Birds -peleistä tutulla lintu- tai possuhahmolla. Matkalla kerätään kolikoita, minkä lisäksi mukana on useita erilaisia väliaikaisia erikoisapuja. Pelin grafiikat näyttävät tyyliin sopivan leikkisiltä mutta vaikuttavilta
Aiemmat Angry Birds -pelit ovat perustuneet lintujen sinkoamiseen ritsalla possujen kimppuun, mutta uudessa pelissä ritsan mukanaolo näyttäisi rajoittuvan lähtökiihdytykseen.
Angry Birdseillä viime vuonna 152 milljonan euron liikevaihdon takonut Rovio on tänä vuonna taantunut hieman kehitykseltään. Syyskuussa julkaistu Angry Birds Star Wars II -jatko-osa esimerkiksi putosi latauslistoilla tällä kertaa huomattavasti aiempaa nopeampaan tahtiin. Myös yleisesti Rovion pitkään korkealla maailman latauslistoilla säilyneet Angry Birds -pelit ovat tulleet listauksissa alaspäin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uudella ajopelillään Rovio yrittääkin hakea jotain erilaista. Aiemmin yhtiö on yrittänyt murtautua ulos samasta kaavasta muun muassa Amazing Alex ja Bad Piggies -peleillään.
Rovio näyttäisi myös muuttavan osittain toimintamalliaan tulevan pelin osalta: itse pelistä luvataan ilmainen. Käyttäjällä on trailerin perusteella todennäköisesti kuitenkin mahdollisuus parannella omaa alamäkiajokkiaan myös maksullisilla lisäpalikoilla. Kuluneen vuoden aikana sovelluskauppojen suosituimmissa peleissä on laajemminkin tapahtunut selvä siirtyminen itse pelin maksullisuudesta kohti pelin sisäisiä ostoja.
Rovion liiketoiminnassa itse pelien ohella merkittävässä roolissa ovat myös brändin lisensointi oheistuotteisiin, animaatiovideot sekä Rovio Stars -pelijulkaisijana toimiminen. Monella tapaa pelit toimivatkin Roviolle nykyisin myös markkinointialustana, josta versoaa yhtiölle muuta liiketoimintaa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »