Fortnite on julkaisuikkunansa aikana kaikkien aikojen parhaiten tuottanut iOS-mobiilipeli historiassa, selviää Sensor Towerin tilastoista. Sovellus tuotti käsittämättömät 300 miljoonaa dollaria 200 päivässä.
Supersuorittu Fortnite julkaistiin iOS:lle maaliskuussa päivälleen 200 vuorokautta sitten, ja ensimmäisten kuukausien aikana se on tuottanut 300 miljoonaa dollaria, noin 260 miljoonaa euroa, joista 65 prosenttia on peräisin nimenomaan Yhdysvalloista. Peli ohitti näin suomalaisen Supercellin Clash Royalen, joka jäi ensimmäisen 200 päivän tuotoissaan ”vain” 228 miljoonaan dollariin. Fortniten tuotto on vaikuttavaa myös sikäli, että pelin iOS-versio ei ole saatavilla Kiinan valtavilla markkinoilla.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Pelin suosiosta kertoo se, että Fortniten kuudes kausi alkoi 27. syyskuuta, ja tähän mennessä tuottoa on vajaassa parissa viikossa tullut 20 miljoonaa dollaria.
Fortnite on saatavilla mobiilialustan lisäksi kotipelikonsoleille ja tietokoneelle, ja myös Android- ja iOS-pelaajat voivat liittyä samoihin peleihin muilla alustoilla taistelevien kanssa. Mobiilimuunnelma sisältää kaikki samat pelimuodot, kartat ja sisällöt kuin muidenkin laitteiden versiot. Pelin huippusuositun Battle Royale -tilan tarkoituksena on selvitä viimeisenä hengissä 100 pelaajan eliminointitaistelusta, jossa lähestulkoon kaikki keinot ovat sallittuja.
Hyvin pyyhkii myös Androidin puolella. Fortnite julkaistiin Androidille 9. elokuuta ja tuottoa on toistaiseksi kertynyt 65 miljoonaa dollaria, eli noin 56 miljoonaa euroa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »