Twitter tuplasi aiemmin tänä vuonna twiittien enimmäispituuden palvelussaan 140 merkistä 280 merkkiin.
Nyt tuoreet tilastot kertovat, että pidemmistä twiiteistä tykätään keskimäärin enemmän, ja niitä myös uudelleentwiitataan lyhyitä twiittejä useammin. SocialFlow’n keräämistä tiedoista kertoo BuzzFeed-sivusto.
Mielenkiintoisesti tykkäys- ja uudelleentwiittausmäärät ovat pidemmissä 141-280 merkin twiiteissä noin tuplasti suuremmat kuin lyhyemmissä 0-140 merkin twiiteissä. Karrikoidusti voisi siis todeta, että tuplasti pidempi twiitti tuo myös tuplasti tykkäyksiä ja uudelleentwiittauksia – ainakin keskimäärin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Sosiaalisen median julkaisutyökalua tarjoava SocialFlow tutki kymmeniä tuhansia twiittejä 29. marraskuuta – 6. joulukuuta väliseltä ajanjaksolta. Pidempiä twiittejä uudelleenwiitattiin keskimäärin 26,52 kertaa, lyhyempiä alle 140 merkin vain 13,71 kertaa. Pidemmistä yli 140 merkin twiiteistä tykättiin keskimäärin 50,28 kertaa, lyhyemmistä puolestaan vain 29,96 kertaa.
SocialFlow tutki myös twiittien sisältämien linkkien avaamista. Tältä osin lyhyissä ja pidemmissä twiiteissä ei esiintynyt suurta eroa.
Myös Twitter on aiempien testiensä perusteella todennut, että pidemmillä twiiteillä ihmiset twiittaavat enemmän sekä ne aiheuttavat enemmän reaktioita. Ne saavat myös ihmiset viettämään enemmän aikaa palvelussa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »