Apple harkitsee mainosliiketoimintansa kasvattamista tuomalla mainokset osaksi Kartat-sovellustaan vuonna 2026, raportoi Bloombergin Apple-reportteri Mark Gurman viimeisimmässä Power On -uutiskirjeessään.
Apple on pikkuhiljaa kasvattanut mainosliiketoimintaansa, joka on toistaiseksi keskittynyt erityisesti App Store -sovelluskaupan sisälle. Jatkossa Apple kuitenkin suunnittelee mainosten tuomista osaksi useampia sovelluksia.
Suunnitelmien mukaan jatkossa yritykset voivat mainostaa toimipaikkojaan osana Applen Kartat -sovellusta. Gurman kuvailee ratkaisua melko samanlaiseksi kuin App Storessa, jossa kehittäjät voivat kohdistaa mainoksensa valituille hakusanoille.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Gurmanin mukaan Apple tulee hyödyntämään tekoälyä varmistaakseen mainosten olevan relevantteja ja hyödyllisiä. Nähtäväksi jää, miten käyttäjät ottavat mainonnan Kartoissa vastaan.
”Suurin riski, jota Apple tässä kohtaa, on kuluttajien mahdollinen vastareaktio. Jotkut asiakkaat ovat jo tyytymättömiä siihen, että iPhonesta on tehty digitaalinen mainostaulu palveluille, kuten AppleCare+, Apple Music, Apple TV ja Fitness+”, Gurman toteaa.
Myös Applen Kartat-sovelluksen merkittävimmässä kilpailijassa Google Mapsissa on mukana eri tavoin mainoksia.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla






Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »