Power on kertonut myynti- ja tulosluvuistaan vuoden 2024 osalta.
Vaikka vuosi 2024 oli Suomen kodinelektroniikkamarkkinassa haastava kokonaismarkkinan supistuessa kolmatta vuotta, 3,6 prosenttia edellisvuodesta, onnistui Power Finland kasvattamaan myyntiään kahdella prosentilla ja savutti 311,5 miljoonan euron liikevaihdon.
Liikevoittoa Power teki 1,25 miljoonaa euroa, vain 0,4 prosenttia liikevaihdosta. Tilikauden tulos oli 0,22 miljoonaa euroa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Onnistuimme toteuttamaan strategiaamme haastavassa markkinatilanteessa ja saimme käynnissä olevat kehityshankkeet etenemään suunnitellussa aikataulussa – nämä ovat lisänneet kilpailukykyämme, mikä näkyy markkinaosuutemme positiivisena kehittymisenä”, Power Finlandin toimitusjohtaja Juha-Mikko Saviluoto toteaa.
Powerin liiketoiminnan kehitystä ovat tukeneet viime vuosina tehdyt mittavat investoinnit myymäläverkostoon.
Vuonna 2023 Power avasi Power+-konseptin myymälän kauppakeskus Itikseen ja vuonna 2024 Vantaan Tammistoon ja Espoon Suomenojalle. Uudet suurmyymälät ovat tukeneet menestyksellään Powerin kehitystä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Power jatkaa investoimista myymäläverkostoon. Lokakuussa avataan uusi Power+-konseptin myymälä Raisioon, ja ensi vuonna uudet myymälät ovat tulossa Lahteen maaliskuussa 2026 ja Kuopioon kesällä 2026.
”Jatkamme myymäläverkostomme kehittämistä ja arvioimme jatkuvasti sitä, miten hyvin myymälämme palvelevat asiakkaiden odotuksia. Avaamme uusia myymälöitä, ja olemme myös sulkeneet kannattamattomia, kuten viime vuonna Lempäälän ja Turun keskustan myymälät”, Saviluoto kertoo.
Vuonna 2025 markkinatilanteessa on nähty elpymistä.
Kodinelektroniikkamarkkina on kasvanut tammi-toukokuussa 4,9 prosenttia vuodentakaisesta. Kasvua on vauhdittanut ennen kaikkea televisiojakelun HD-siirtymän aiheuttama kysynnän kasvu televisioissa, mutta myös moni muu tuoteryhmä on kehittynyt Powerin mukaan positiivisesti.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Alkuvuosi on ollut ehdottomasti positiivinen, ja meillä on positiiviset odotukset myös toista vuosipuoliskoa kohtaan. Myyntimme on kasvanut viime vuoteen verrattuna, ja kasvua tulee tasaisesti monesta eri tuoteryhmästä – televisiomyynti on kasvanut luonnollisesti eniten, mutta myös esimerkiksi tietokoneet, tabletit, älykellot sekä keittiön pienkoneet ovat vahvassa kasvussa”, toimitusjohtaja Saviluoto sanoo.
Power Finland kuuluu Power International AS -konserniin, joka omistaa Power-ketjut Norjassa, Tanskassa, Suomessa sekä Ruotsissa. Konsernin liikevaihto on lähes 1,5 miljardia euroa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »