Fonectan 02 Taksi on uudistanut asiakasviestintäänsä ja ottanut käyttöönsä WhatsApp-viestit puhelimitse tehtyjen tilausten yhteydessä. Kyseessä on yksi ensimmäisistä tämänkaltaisista käyttöönottohankkeista Suomessa.
02 Taksi on yhtenä ensimmäisistä yrityksistä Suomessa ottanut käyttöönsä WhatsApp-viestit taksitilausten yhteyteen. Aiemmin asiakasviestintä tapahtui perinteisten SMS-tekstiviestien välityksellä, mutta nyt SMS-viestit ovat siirtyneet marginaaliin. Siirtyminen WhatsApp-viestintään tehtiin yhteistyössä viestintäratkaisuja yrityksille tarjoavan LINK Mobilityn kanssa.
”WhatsApp tarjoaa uudenlaisen ja luontevan viestintäkokemuksen 02 Taksin asiakkaille, minkä lisäksi verifioitu yritysprofiili auttaa lisäämään luottamusta yritysten ja asiakkaiden välillä. WhatsApp on jo vakiinnuttanut paikkansa asiakasviestinnässä ympäri maailman, ja Suomessa yhä useammat yritykset vakuuttuvat kanavan tarjoamista eduista asiakasviestinnälle”, sanoo LINK Mobilityn myynti- ja markkinointijohtaja Ilkka Vertanen.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
WhatsAppiin siirtyminen on loppuasiakkaan näkökulmasta turvallisempaa kuin viestintä perinteisten SMS-viestien välityksellä. Yrityksellä on WhatsAppissa verifioitu yritysprofiili, mikä lisää luottamusta viestin lähettäjään. LINK Mobilityn Ilkka Vertasen mukaan modernimpaan kanavaan siirtyminen on kuluttajan näkökulmasta hyödyllistä, ja tulevaisuudessa WhatsApp mahdollistaa rikkaamman sisällön, kuten kuvien lähettämisen ja vuorovaikutteisemman kommunikointitavan yrityksen ja asiakkaan välillä.
”WhatsAppin hyödyntäminen 02 Taksissa on askel kohti modernimpaa asiakasviestintää. Iso osa suomalaisista käyttää WhatsAppia päivittäin, ja koska kanava on perinteistä SMS-viestiä luotettavampi, oli sen käyttöön siirtyminen luonnollinen askel 02 Taksille”, sanoo 02 Taksin asiakkuuspäällikkö Jaana Rantamäki.
WhatsAppin kautta asiakkaalle voidaan lähettää tilaukseen liittyviä tietoja, kuten vahvistusviestejä ja muita tärkeitä ilmoituksia. Viestit lähetetään 02 Taksin viralliselta yritysprofiililta, josta löytyy myös lisätietoa palvelusta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Uudistuksen myötä 02 Taksin lähettämät tekstiviestit on pääosin korvattu WhatsApp-viesteillä. Jos asiakkaalla ei ole käytössään WhatsAppia tai hän on estänyt viestien vastaanoton sovelluksen kautta, viestintä hoituu edelleen tutulla tavalla tekstiviestitse.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »