Ray-Ban | Meta -älylaseja on myyty toistaiseksi jo yli 2 miljoonaa kappaletta.
Silmä- ja aurinkolasialan suuryhtiön, muun muassa Ray-Ban-brändin omistavan EssilorLuxottican toimitusjohtaja Francesco Milleri kertoi myyntiluvuista tulosjulkistuksen yhteydessä.
Meta on tuonut yhdessä EssilorLuxottican Ray-Ban-brändin kanssa markkinoille jo kaksi sukupolvea kameroilla ja kaiuttimilla varustettuja älylaseja. Syksyllä 2023 esitelty toisen sukupolven Ray-Ban | Meta Smart Glasses -malli räjäytti kysynnän: myynti nousi muutamassa kuukaudessa suuremmaksi kuin alkuperäisillä Ray-Ban Stories -laseilla parin vuoden aikana.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
EssilorLuxottican toimitusjohtaja Milleri kuvaili Ray-Ban-älylaseja suureksi menestykseksi ja kertoi myös lasien säilyttäneen hyvin käyttäjiensä kiinnostuksen.
EssilorLuxottica aikoo vastata kiinnostukseen kasvattamalla valmistuskapasiteettinsa yli 10 miljoonaan kappaleeseen vuoden 2026 loppuun mennessä.,
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Toistaiseksi saatavilla Ray-Ban | Meta Smart Glasses voi kuvata valokuvia ja videoita sekä lähettää live-lähetystä Facebookissa ja Instagramissa. Lisäksi Meta on tuonut laseihinsa Meta AI -tekoälytoimintoja, muttei yhtä laajasti EU-alueella.
Vuoden 2025 aikana Metan ja EssilorLuxottican odotetaan tuovan saataville myös Oakley-brändin älylasit, joiden odotetaan sisältävän kameran lasien keskellä olevan suunnattu pyöräilijöille ja muille urheilijoille.
Lisäksi huhujen mukaan suunnitelmissa on julkaista jatkossa myös uudet Supreme-älyaurinkolasit, joiden kohderyhmänä on nuoriso.
EssilorLuxottica on maailman suurin puettavien lasien valmistaja, minkä lisäksi se omistaa myös optisen alan vähittäismyyntiketjuja.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Syksyllä 2024 Meta ja EssilorLuxottica pidensivät älylasikumppanuuttaan kymmenvuotisella sopimuksella sen jälkeen, kun huhut kertoivat Googlen pyrkineen myös EssilorLuxottican kumppaniksi.
Meta on saanut yhdessä EssilorLuxottican kanssa edetä toistaiseksi varsin rauhassa kehittyneiden, kameroilla, kaiuttimilla ja mikrofoneilla varustettujen tyylikkäiden älylasien markkinoilla. Kilpailua on kuitenkin luvassa lisää, mikä on tiedostettu myös Metalla.
Zuckerberg ennakoi aiemmin Metan sisäisessä tapaamisessa kilpailun olevan kiristymässä, ja kiritti tiimiään kasvamaan älylasien markkinoilla mahdollisimman nopeasti siihen asti. Esimerkiksi Applen on huhuttu harkitsevan vastaavia älylaseja ja Samsungilta on huhuttu laseja varustettuna Googlen Gemini-tekoälypalvelulla.
”Periaatteessa me keksimme kategorian, eivätkä kilpailijamme ole vielä varsinaisesti ilmaantuneet mutta ne tulevat”, kommentoi Zuckerberg sisäisessä tapaamisessa. ”Luulen, että alamme nähdä sitä ehkä hieman myöhemmin tänä vuonna, ehkä ensi vuonna. Mutta meillä on juuri nyt tämä avoin kenttä, jossa voimme juosta ja periaatteessa esitellä mahdollisimman monelle ihmiselle Meta AI -laseja, ja meidän pitäisi tarttua siihen tilaisuuteen.”
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Tulevaisuuden suunnitelmiin Metalla kuuluvat lisätyn todellisuuden lasit, joissa on kameroiden ja mikrofonien lisäksi myös käyttäjän näkökenttään heijastuva näyttö.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »