Googlen omistama ja videopalveluna parhaimmin tunnettu YouTube on ylittänyt ensi kertaa 50 miljardin dollarin liikevaihtorajan viimeisen vuoden ajalta. 50 miljardia dollaria vastaa noin 46 miljardia euroa.
YouTuben uudesta virstanpylväästä kerrottiin Googlen emoyhtiön Alphabetin osavuosikatsauksen yhteydessä.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Ensimmäistä kertaa ikinä, YouTuben yhteenlaskettu mainos- ja tilausliikevaihto viimeisen neljän vuosineljänneksen ajalta on ylittänyt 50 miljardia dollaria”, kertoi Alphabetin ja Googlen toimitusjohtaja Sundar Pichai.
Vuonna 2005 perustetulla ja Googlen vuonna 2006 ostamalla YouTubella on reilusti yli 2 miljardia käyttäjää kuukausitasolla.
Googlen mukaan YouTuben tilausliikevaihdon kasvua ovat ajaneet viime aikoina YouTube TV, NFC Sunday Ticket ja YouTube Music Premium. YouTube TV on Yhdysvalloissa tarjottava IP-televisiopalvelu, joka tarjoaa katsottavaksi eri televisiokanavia sekä suoratoistosisältöjä. NFL Sunday Ticketin puolestaan tarjoaa nimensä amerikkalaisen jalkapallon NFL-sarjan sunnuntaiotteluja. YouTube Music Premium puolestaan on YouTubem musiikkitilauspalvelu.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Googlen toimitusjohtajan Sundar Pichain YouTube panostaa jatkossa entistäkin olohuonekatseluun.
Heinä-syyskuussa mainosliikevaihtoa YouTube kerrytti 8,92 miljardia dollaria, jossa oli kasvua 12 prosenttia vuodentakaisesta.
Kokonaisuudessaan Alphabet ylsi 15 prosentin kasvulla 88,3 miljardin dollarin liikevaihtoon. Liikevoitto kasvoi 34 prosenttia 28,5 miljardiin dollariin ja nettotulos myös 34 prosenttia 26,3 miljardiin dollariin.
Kaikkiaan Googlella on jo seitsemän kuukausitasolla yli 2 miljardin käyttäjän palvelua. YouTuben lisäksi näitä ovat Google-haku, Android, Gmail-sähköposti, Chrome-selain, Google Play Kauppa sekä nyt myös Google Maps -karttapalvelu.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »