Ex-OnePlus-pomo Carl Pein vuonna 2020 perustama, Lontoossa päämajaansa pitävä Nothing on kovassa kasvussa.
Carl Pein X-julkaisussaan jakamien tietojen mukaan Nothing on tällä hetkellä maailman nopeimmin kasvava brändi sekä älypuhelin- että kuulokemarkkinoilla.
Canalys-tutkimusyhtiön tilastojen mukaan älypuhelintoimituksiaan Nothing kasvatti peräti 693 prosentilla, eli lähes kahdeksankertaiseksi, huhti-kesäkuussa 2024 vuodentakaiseen verrattuna. Koko vuoden 2024 ensimmäiseltä puoliskolla kasvu oli 246 prosenttia vuodentakaiseen nähden.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Älypuhelimissa Nothing oli nopeimmin kasvava brändi vuoden 2024 alkupuoliskolla muun muassa Isossa-Britanniassa, Japanissa, Saudi-Arabiassa ja Intiassa.
Langattomien nappikuulokkeiden markkinoilla Nothing saavutti puolestaan 769 prosentin kasvun toimituksissa huhti-kesäkuussa vuodentakiseen verrattuna. Vuoden 2024 alkupuoliskolla kasvua kertyi vastaavasti 331 prosenttia.
Nopeimmin langattomien nappikuulokkeiden markkinoilla Nothing kasvoi vuoden 2024 toisella neljänneksellä Yhdysvalloissa, Ranskassa, Espanjassa, Alankomaissa ja Italiassa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Ylpeä tiimistä ja innostunut tulevasta!” kommentoi perustaja ja toimitusjohtaja Pei ytimekkäästi lukuja ne jakaessaan.
Aiemmin huhtikuussa Pei kertoi Nothingin toimittaneen 3. miljoonan tuotteensa. Ensimmäisen kahden vuotensa aikana Nothing ylsi miljoonan laitteen toimituksiin, ja kahden miljoonan laitteen rajan rikkoutumisesta Nothing kertoi marraskuussa 2023.
Alun jälkeen Nothingilta on nähty tuoteuutuuksia tiiviiseen tahtiin: ensin kesällä 2021 Nothing Ear (1) -kuulokkeet, sitten kesällä 2022 Nothing Phone (1) -puhelin, lokakuussa 2022 Nothing Ear (stick) -kuulokkeet, maaliskuussa 2023 Nothing Ear (2) -kuulokkeet, heinäkuussa 2023 Nothing Phone (2) -puhelin, maaliskuussa 2024 Nothing Phone (2a) -puhelin, huhtikuussa 2024 kahdet kuulokkeet Nothing Ear (a) ja Nothing Ear. Heinäkuun lopulla Nothing julkisti Phone (2a) Plus -puhelimen.
Nothingin tuotteet ovat erottautuneet massasta uniikilla, yhtenäisellä tavalla läpinäkyvyyttä korostavalla designilla. Toistaiseksi kaikki Nothing-tuotteet ovat myös tarjonneet ominaisuuksillaan hyvää vastinetta rahalle.
Lisäksi syyskuun 2023 lopulla Nothing laajensi tuotevalikoimaansa valituilla markkinoilla CMF by Nothing -alabrändillä esitellen edullisemmat älykellon CMF Watch Pro ja kuulokkeet CMF Buds Pro sekä lisäksi pikalaturin. CMF by Nothingin tuotevalikoima myös kaksilla uusilla kuulokkeilla – CMF Buds ja CMF Neckband Pro – maaliskuussa 2024. Heinäkuussa 2024 CMF by Nothing -brändin alla julkistettiin myös ensimmäinen puhelin CMF Phone 1 yhdessä CMF Watch Pro 2 -älykellon ja CMF Buds Pro 2 -kuulokkeiden kanssa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Viimeisimmät Nothing- ja CMF by Nothing -tuotteet eivät ehtineet vaikuttaa toimituksiin vielä huhti-kesäkuussa, jolta Nothing nyt jakoi kasvulukujaan.
Rahoitusta Nothing on nostanut yhteensä yli 250 miljoonaa dollaria – viimeksi 96 miljoonaa dollaria kesällä 2023.
Nothingiin ovat sijoittaneet muun muassa GV (entinen Google Ventures), ruotsalainen EQT Ventures, C Capital, Gaorong Capital, Animoca Brands sekä Applella työskennellessään iPadin kehittäjänä tunnetun Tony Fadellin Future Shape. Lisäksi enkelisijoittajina yritykseen ovat sijoittaneet myös muun muassa Redditin toimitusjohtaja Steve Huffman, Twitchin perustaja Kevin Lin ja Product Huntin toimitusjohtaja Josh Buckley sekä tubettaja Casey Neistat. Osa rahoitusta ovat olleet myös kaksi joukkorahoituskierrosta, joilla Nothing on nostanut 11,5 miljoonaa dollaria.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »