Samsung julkisti tällä viikolla uudet neljännen sukupolven taittuvanäyttöiset älypuhelimensa Galaxy Z Flip4:n ja Galaxy Z Fold4:n.
Julkistuksen yhteydessä Samsungin mobiililiiketoiminnan johtaja TM Roh on ennustanut taittuvanäyttöisille älypuhelmille edelleen kovaa myynnin kasvua.
TM Roh odottaa Samsungin taittuvanäyttöisten Galaxy Z -sarjan älypuhelinten toimitusten kasvavan kolmessa vuodessa suuremmaksi kuin muiden Samsungin huippuluokan premium-älypuhelinten, käytännössä siis tätä nykyä Galaxy S -sarjan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Vuoteen 2025 mennessä taitettavat tuotteet muodostavat yli 50 prosenttia Samsungin premium-älypuhelintoimituksista”, TM Roh kertoi toimittajille julkistuksen yhteydessä The Korea Heraldin mukaan.
Roh’n ennustus on rohkea, sillä vaikka taittuvanäyttöisten älypuhelinten myynti onkin kasvanut vauhdilla, on niiden osuus älypuhelinmarkkinoista vielä kokonaisuutena hyvin pieni.
Viime vuonna taittuvanäyttöisiä älypuhelimia toimitettiin lähes 10 miljoonaa älypuhelinta, ja määrä kasvoi kokonaisuutena alan tasolla yli 300 prosentilla edellisvuodesta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Samsung-pomo odottaa kuitenkin nyt ”taittuvista laitteista tulevan uusi standardi älypuhelimissa”.
Toistaiseksi Samsung on rakentanut taittuvanäyttöisistä älypuhelimistaan ja ne sisältävät Galaxy Z -sarjasta toista tukijalkaa huippuluokan älypuhelinstrategiaansa samalla, kun Galaxy Note -sarja on ajettu alas.
Mitä todennäköisimmin Samsungin tuleviin suunnitelmiin kuuluu laajentaa taittuvanäyttöisten älypuhelinten mallistoa hieman edullisempiinkin hintaluokkiin. Suomessa uutuuksista Galaxy Z Flip4:n suositushinta on alkaen 1 149 euroa ja Galaxy Z Fold4:n 1 879 euroa, ja korkeat hinnat ovatkin merkittävä tekijä taittuvanäyttöisten älypuhelinten yleistymisen tiellä.
Lue tästä myös ensituntumamme Galaxy Z Flip4:stä ja Galaxy Z Fold4:stä!
Samsungin taittuvanäyttöisistä älypuhelimista Flip-simpukkamallit ovat olleet tähän asti suositumpia: Roh’n aiemmin kertoman mukaan niiden osuus kokonaismäärästä viime vuonna oli 70 prosenttia. Samsungin Flip-mallit avautuvat pystysuunnassa ja tarjoavat avattuna suunnilleen tavanomaisia älypuhelimia vastaavan näytön koon. Fold-mallit puolestaan taittuvat auki sivusuunnassa kirjan tavoin ja tarjoavat näin käyttöön suuremman näytön pinta-alan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Samsung on toistaiseksi ollut taittuvanäyttöisten älypuhelinten markkinoilla ylivoimainen, dominoiva markkinajohtaja. Esimerkiksi alkuvuonna tammi-maaliskuussa 2022 sen markkinaosuuden taittuvanäyttöisten älypuhelinten toimituksista on kerrottu olleen 74 prosenttia, ja Kiinan ulkopuolisilla markkinoilla osuus on vielä huomattavasti suurempi. Muut valmistajat kuin Samsung ovat tuoneet niukasti taittuvanäyttöisiä älypuhelimiaan globaaleille markkinoille.
Viime vuonna Galaxy Z Flip3:n ja Galaxy Z Fold3:n myyntiä vauhditettiin jo useilla kampanjoilla ja kaupanpäällistarjouksilla, ja sama näyttää jatkuvan myös Galaxy Z Flip4:n ja Galaxy Z Fold4:n kanssa. Samsungille taittuvanäyttöisten älypuhelinten suosion kasvattaminen on erityisen tärkeää, sillä nimenomaan juuri se on älypuhelinvalmistajista tavallaan lyönyt eniten vetoa sen puolesta, että taittuvat näytöt todella ovat älypuhelinten tulevaisuuden valtavirtaa.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »