5-vuotista taivaltaan Suomessa juhlivan OnePlussan mukaan sen markkinaosuus älypuhelinten ulosmyynnistä loppuasiakkaille Suomessa nousi vuoden 2021 heinä-syyskuussa 19,8 prosenttiin.
OnePlussan tarina Suomessa alkoi vuonna 2016. Elisa toi ensin toukokuussa 2016 myyntiin älypuhelinmalleista OnePlus 2:n ja OnePlus X:n ja pian perässä seurasi kesäkuussa 2016 julkistettu OnePlus 3, joka oli ensimmäinen heti lanseerauksensa yhteydessä Suomessa myyntiin tuotu OnePlus-puhelinmalli. Samalla OnePlus avasi Suomessa toimistonsa.
OnePlussan älypuhelimet ovat menestyneet sittemmin Suomessa vahvasti, niitä on myyty satojatuhansia ja OnePlussan markkinaosuus Suomessa onkin korkeimmalla tasolla Euroopan maista. OnePlus on noussut Suomen älypuhelinmarkkinoilla yhdeksi kolmesta suuresta Samsungin ja Applen lisäksi, kun viimeisen reilun vuoden aikana OnePlussan älypuhelinvalikoima on laajentunut Nord-malleilla merkittävästi ja kattaa nyt laajasti eri hintaluokat.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
OnePlussan ilmoittamien lukujen mukaan sen markkinaosuus myydyistä älypuhelimista Suomessa oli 7,8 prosenttia heinä-syyskuussa 2020 verrattuna nyt 19,8 prosenttiin heinä-syyskuussa 2021, jolloin OnePlus-älypuhelinten kappalemääräinen myynti Suomessa reilusti yli kaksinkertaistui 153,8 prosentin kasvulla vuoden takaiseen. OnePlussan ilmoittamien lukujen lähde on markkinatutkimusyhtiö GfK, joka mittaa älypuhelinten ulosmyyntiä loppuasiakkaille.
Lisäksi OnePlus on kertonut, että sen puhelimet olleet operaattoreista Elisan kuukausittain julkaisemien myyntilistojen 40 kertaa viimeisen viiden vuoden aikana. Älypuhelinmalliston viimeaikaisen laajentumisen lisäksi OnePlus on viiden vuotensa aikana Suomessa pikku hiljaa laajentanut jälleenmyyntikanaviaan, joihin kuuluvat tätä nykyä Elisan lisäksi myös DNA ja Telia sekä Euronics, Gigantti, Power, Veikon Kone sekä Verkkokauppa.com.
“Iso kiitos OnePlussan huikeasta kasvusta kuuluu toki jälleenmyyjillemme, mutta myös uskolliselle ja vankalle yhteisöllemme, joka on kasvanut huomattavasti viiden vuoden aikana ja ottanut OnePlussan suurella sydämellä vastaan Suomessa. Meistä on tullut nyt koko kansan puhelinmerkki” kertoo OnePlussan Euroopan strategiajohtaja Tuomas Lampén, joka on ollut mukana lähes alusta asti, kun OnePlus saapui Suomeen vuonna 2016.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
OnePlussan fanihaussa haetaan OnePlussaan liittyviä henkilökohtaisia tarinoita ja osallistujien kesken arvotaan yksi OnePlus 9 Pro -puhelin, mutta lisäksi joukosta valitaan ”se kovin OnePlus-fani”, joka saa palkintona tulossa olevan julkaisemattoman uuden lippulaivapuhelimen sekä sen unboksauksen yhdessä OnePlussan kanssa yhteistyössä toimivan Herbalistin kanssa. OnePlus julkaisee osan vastaanottamistaan tarinoista ja tähän täytyy antaa lupa osallistumisen yhteydessä. Osallistua voi 31.10.2021 klo 12.00 asti.
OnePlussan Instagramissa juhlaviikon ohjelmassa on lisäksi erillisiä arvontoja, joissa palkintoina on eri OnePlus-tuotteita.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »