Suosittua rahansiirto- ja mobiilimaksupalvelua tarjoava MobilePay on kertonut, että osa MobilePaylla maanantaina 15. helmikuuta tehdyistä maksuista on veloittunut virheellisesti asiakkailta kahteen kertaan.
Tarkkaa tietoa tuplaveloitusten määrästä ei ole, mutta ongelma vaikuttaisi koskettaneen varsin laajaa joukkoa verkkokommenttien perusteella.
MobilePay on kertonut asiasta muun muassa Facebookissa ja Twitterissä todeten ongelman maksunvälittäjän päässä olevan paikannettu ja ongelmaa ratkottavan.
Sittemmin MobilePay ei ole vielä kertonut asiasta lisätietoja.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Päivitys kello 9.58: MobilePay on vahvistanut häiriön olevan korjattu, ja tuplaveloitettujen rahojen palautuvan automaattisesti tileille viimeistään 18. helmikuuta.
…maksut palautuvat automaattisesti siis viimeistään 18.2. Pahoittelemme asiakkaillemme aiheutunutta vaivaa ja teemme kaikkemme ettei vastaavia enää tule.
— MobilePay Suomi (@MobilePayFI) February 17, 2021
///
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Omalta osalta kannattaakin siis nyt tarkistaa, onko MobilePaylla tehtyjä maksuja veloitettu palveluun liitetyn maksukortin tililtä kahteen kertaan, jotta tilanne on ainakin tiedossa.
MobilePaylla voi olla valmiudet tehdä peruutus tai palauttaa ylimääräiset veloitetut rahat maksukortille myös automaattisesti, mutta toistaiseksi MobilePay ei ole vielä näistä korjaavista toimenpiteistä ainakaan tiedottanut.
MobilePay on luvannut kertoa asiasta lisää, kun tilanteesta saadaan lisätietoja.
Osa MobilePaylla eilen (15.2.) tehdyistä maksuista on veloittunut asiakkailtamme kahteen kertaan. Häiriö on maksunvälittäjän päässä paikannettu ja ongelmaa ratkotaan parhaillaan. Kerromme asiasta lisää, kun saamme tilanteesta lisätietoja. 🚀
— MobilePay Suomi (@MobilePayFI) February 16, 2021
Mainos: Jätä tästä yhteydenottopyyntö DNA:lle ja voit voittaa iPhone 12 Pro Maxin!
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »