Sovellusten sisäisiin tilauksiin käytettiin viime vuonna enemmän rahaa kuin koskaan. Vuoteen 2019 verrattuna kasvua oli yli kolmannes, Sensor Towerin tilastot paljastavat.
Vuosi 2020 oli sovelluskaupassa ennätysmäinen, ja myös sovellusten sisäiset jatkuvat tilaukset olivat suositumpia kuin koskaan aiemmin. Kun pelit jätetään laskuista, oli 100 suosituimman sovelluksen joukossa 86 sellaista, jotka tarjosivat tilausmahdollisuuden, ja yhteensä tilauksiin kulutettiin 10,7 miljardia euroa vuonna 2020.
Kasvua vuoteen 2019 ja 8 miljardiin euroon verrattuna oli peräti 34 prosenttia. Sovellusten sisäiset tilaukset vastasivat viime vuonna 11 prosenttia kaikesta sovelluksiin käytetystä rahasta, ja osuus oli sama kuin vuotta aiemmin.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Sovelluskauppojen välisessä kulutuksessa App Store on selvästi niskan päällä. Apple-kansa käytti sovellustilauksiin 8,5 miljardia euroa, kun taas Google Playsta sovelluksia tilattiin 2,2 miljardia.
Tuottavimpia tilaussovelluksia olivat YouTube, Disney+, Tinder, Pandora ja Google One -panetti, kun molemmat sovelluskaupat lasketaan yhteen. Androidilla eniten tuottivat Google One, Disney+ ja Pandora, iOS:llä taas YouTube, Tinder ja Disney+.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »