Apple esitteli tänään seuraavat, päivityksenä syksyllä julkaistavat käyttöjärjestelmäversionsa iOS 14:n, iPadOS 14:n, tvOS 14:n watchOS 7:n ja macOS Big Surin.
Uusissa käyttöjärjestelmäversioissa Apple lisää entisestään panostuksiaan myös käyttäjien yksityisyyden kunnioittamiseen ja sitä suojeleviin toimintoihin.
Kaikkien iOS- ja iPadOS-sovellusten tulee jatkossa kysyä käyttäjältä lupaa seurantaan mainostarkoituksissa. Käyttäjät voivat siis myös kieltäytyä erikseen osana sovelluksia olevista mainosseurantaohjelmistoista.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
App Storen sovellussivuille Apple tuo myös myöhemmin tänä vuonna uudet sovelluksen yksityisyysominaisuuksista kertovat yhteenvedot, joiden tavoite on sama kuin ruokapakkausten ravintoainelistauksilla. Kehittäjien tulee ilmoittaa sovelluksistaan tiedot siitä, mitä tietoja ja miten ne käyttäjästä hyödyntävät ja linkittävät.
Uutta on myös mahdollisuus jakaa sovelluskehittäjälle jatkossa vain summittainen sijainti yksityiskohtaisen, tarkan sijainnin sijaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Lisäksi käyttöjärjestelmä iPhonessa ja iPadissa kertoo jatkossa selvemmin sovelluksen mikrofonin käytöstä oranssilla ja kameran käytöstä vihreällä pisteellä näytön yläkulmassa.
Lisäksi Safari-verkkoselaimessa, myös Mac-tietokoneiden macOS Big Surissa, tarjolle tulee verkkosivustojen uusi yksityisyysraportti.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »