Suomalainen peliyhtiö Supercell on kertonut lopettavansa julkiseen testivaiheeseen edenneen Rush Wars -pelinsä kehityksen eikä pelin laajaa julkaisua näin ollen tule tapahtumaan. Rush Wars julkaistiin ensimmäisillä testimarkkinoilla elokuun lopulla.
Myös Rush Warsissa oli kyse strategiapelistä, jossa tehtiin rakennustyötä ja taisteltiin vastustajan joukkoja vastaan. Peli oli suunnattu suurelle pelaajajoukolle, joten lähtökynnys oli siinä haluttu pitää matalana.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
”Kuulimme palautteenne pelin tuntumisesta itseään toistavalta, ja teimme joitakin muutoksia muutamassa päivityksessä. Tekemämme muutokset eivät kuitenkaan auttaneet peliä pidemmällä aikavälillä eivätkä muuttaneet pelityyliä riittävästi niin hauskaksi kuin olisimme halunneet”, Supercell kertoo nyt tiedoksiannossaan.
Viime vuoden lopulla Supercell julkaisi maailmanlaajuisesti viidennen mobiilipelinsä Brawl Starsin lähes kolmen vuoden tauon jälkeen edellisestä laajasta lanseerauksesta. Supercellillä on tiukat kriteerit pelijulkaisuille ja se on rajatun testivaiheen jälkeen tappanut vielä monia projekteja, kuten aiemmin esimerkiksi pelit Spooky Pop ja Smash Land.
”Täällä Supercellillä meillä on äärimmäisen korkeat standardit peleillemme. Haluamme olla varmoja, että jokaista julkaisemaamme peliä pelataan vuosien ajan ja ne muistetaan ikuisesti. Valitettavasti tunsimme, että vaikka jatkaisimme työtä Rush Warsin parissa emme yltäisi tähän tavoitteeseen”, Supercell selittää päätöstään.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Supercell kertoo nyt sulkeneensa sovelluksen sisäiset ostomahdollisuudet Rush Warsista. Peli tulee säilymään pelattavissa vielä 30. marraskuuta asti.
Kiinalaisen Tencentin pääomistaman Supercellin liikevaihto laski viime vuonna 1,37 miljardiin euroon. Supercellin liikevaihto oli laskusuunnassa jo toista vuotta – vuonna 2017 liikevaihto ylsi 1,8 miljardiin ja vuoden 2016 huipussaan 2,1 miljardiin euroon.
Supercell on kertonut sen neljän ensimmäisen pelin eli Hay Dayn, Clash of Clansin, Boom Beachin ja Clash Royalen jokaisen yltäneen yli 1 miljardin dollarin myyntiin historiansa aikana. Supercellin suurimmat hitit Clash of Clans ja Clash Royale ovat yhteenlaskettuna synnyttäneet 10 miljardin dollarin myynnin. Hay Day ja Clash of Clans julkaistiin jo vuonna 2012, Boom Beach vuonna 2014 ja Clash Royale vuonna 2016.
Supercell kerää käytännössä kaiken liikevaihtonsa peliensä sisäisistä maksuista pelaajilta, jotka haluavat nopeuttaa oman pelinsä etenemistä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »