Älypuhelimille lisäturvapalveluja myyvä SquareTrade on julkaissut mielenkiintoiset tulokset tuoreesta kyselytutkimuksestaan. Asiasta kertoo BGR-sivusto.
Vastauksien perusteella ihmisistä 67 prosenttia jatkaa vaurioituneen puhelimen käyttöä, jos puhelin vielä kuitenkin ylipäänsä toimii. Särkyneen näyttölasin korjauksen kanssa vitkuttelee 61 prosenttia ja 59 prosenttia päivittäisi ennemmin uuteen puhelimeen välttääkseen kalliiden korjauskulujen maksamiselta.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Haastatelluista älypuhelinkäyttäjistä jopa 66 prosenttia kertoi älypuhelimensa vaurioituneen jollakin tavalla viimeisen vuoden aikana. 29 prosenttia kertoi näyttölasin rikkoutumisesta, 27 prosenttia naarmuuntumisesta ja 22 prosenttia kuluneesta akusta. Viimeksi mainittu tosin on vaurioitumisen sijaan ennemminkin tasaista kulumista.
Osana kyselytutkimusta selvitettiin myös yleisimmät tavat rikkoa älypuhelin. Niitä olivat puhelimen putoaminen maahan (74 %), putoaminen taskusta (49 %), putoaminen veteen (39 %), lentäminen alas pöydältä (38 %), putoaminen vessanpönttöön (26 %) ja putoaminen laukusta (22 %). Prosentit ovat osuuksia haastatelluista, jotka kertoivat näin joskus käyneen älypuhelimelleen.
Suuri osa älypuhelimista suojataan nykyisin jonkinlaisella suojakuorella – SquareTraden tutkimuksen mukaan Yhdysvalloissa jopa 85 prosenttia – mutta kuoretkaan eivät monesti estä laitteen rikkoutumista. Yhdysvalloissa menee rikki SquareTraden mukaan yli 50 miljoonaa älypuhelimen näyttöä joka vuosi.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »