Facebook on kertonut muuttavansa palvelunsa etusivun, uutisvirran, toimintaa tulevien viikkojen ja kuukausien aikana.
Jatkossa kaverien julkaisut saavat enemmän painoarvoa näytettävissä julkaisuissa. Sivujen, medioiden ja yritysten julkaisujen painoarvo puolestaan pienenee ja niitä näkyy näin jatkossa aiempaa vähemmän.
”Yksi meidän merkittäviä keskittymisen alueita vuonna 2018 on varmistaa, että Facebookissa vietetty aika on hyvin vietettyä aikaa”, toteaa Facebookin perustaja ja toimitusjohtaja Mark Zuckerberg muutoksista kertovan Facebook-päivityksensä alussa.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Facebook aikoo jatkossa korostaa enemmän kaverien julkaisuja, jotka saavat aikaan keskustelua ja reaktioita. Näitä ovat esimerkiksi aktiivisia kommenttiketjuja herättäneet julkaisut sekä erilaiset apua tai suosituksia pyytävät julkaisut. Lisäksi Facebookissa leviävien uutisartikkelien ja videoidenkin osalta otetaan huomioon vahvemmin niiden keskustelua herättävyys.
Jatkossa Facebook-sivujen julkaisuista paremmin näkyvät myös aktiivista keskustelua herättäneet julkaisut. Sivujen ei kuitenkaan kannata pyrkiä keinotekoisesti herättämään keskustelua pyytämällä kommentoimaan tai muilla tavoin, sillä Facebook on jo aiemmin kertonut taistelevansa tätä vastaan ja vähentävänsä tällaisten julkaisujen näkyvyyttä.
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »