Kantar Worldpanelin julkaisemissa tuoreissa tilastoissa iPhone X on noussut myyntilistojen kärkeen kolmella eri markkinalla. Samaan aikaan Apple on menettänyt markkinaosuuttaan älypuhelinten kokonaismyynnissä.
Apple iPhone X
- iOS
- Lasi + ruostumaton teräs
- 5,8" AMOLED HDR + True Tone -näyttö
- 3D-kasvojentunnistus
- 12 + 12 Mpiks. kaksoiskamera
- Apple A11 Bionic -piiri
- 2716 mAh akku
iPhone X:n vahvinta markkina-aluetta on Japani, jossa puhelin on saanut 18,2 prosenttia kaikista myynneistä. Listan toisella sijalla on iPhone 8 17,2 prosentin osuudellaan.
MAINOS (ARTIKKELI JATKUU ALLA)
Iso-Britanniassa iPhone X:n myynnit kattavat 14,4 prosenttia puhelinmyynneistä ja kaikkien iPhone-mallien yhteismyynnit kattavat 49,4 prosenttia markkinasta. Kiinassa Apple on puolestaan muita markkinoita jäljessä, mutta kuuden prosentin markkinaosuudella iPhone X on myös Kiinan myydyin puhelin.
Applen kotimarkkinoilla Yhdysvalloissa iPhone X on ohittanut myynneissä iPhone 8:n ja iPhone 8 Plussan. Applen pääkilpailija Samsung pitää myyntilistoissa kuudetta paikkaa Galaxy S8:n kanssa.
Yhteismyynneissä Apple pitää Yhdysvalloissa 39,8 prosentin markkinaosuutta, Euroopassa (viidessä suurimmassa maassa) 23,9 prosentin markkinaosuutta ja Kiinassa 25 prosentin markkinaosuutta. Verrattuna edelliseen mittaukseen on markkinaosuudessa tapahtunut laskua Yhdysvalloissa (-3,8%) ja Euroopassa (-0,6%), mutta Kiinassa Applen markkinaosuus on noussut (+4,6%).
Mainos: Noin 1 600 000 tuotteen hintavertailu ja hintaseuranta - katso Hinta.fistä mistä saat halvimmalla
Salasana hukassa?
Etkö ole vielä rekisteröitynyt? Rekisteröidy tästä »